تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 16
بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Index VR Solutions، فناوری واقعیت افزوده طی 15 سال آینده، به یکی از کسب و کارهای بزرگ تبدیل خواهد شد و چیزی حدود 105 میلیارد دلار از گردش مالی بازار را به خود اختصاص خواهد داد.
بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Index VR Solutions، فناوری واقعیت افزوده طی 15 سال آینده، به یکی از کسب و کارهای بزرگ تبدیل خواهد شد و چیزی حدود 105 میلیارد دلار از گردش مالی بازار را به خود اختصاص خواهد داد.

پیش بینی چنین آینده روشنی برای تکنولوژی واقعیت افزوده کار چندان سختی نیست. یکی از محصولات مرتبط با این فناوری که قطعاً علاقه مندان به دنیای فناوری با آن آشنا هستند، عینک هوشمند ساکنین مانتین ویو به نام گوگل گلس است.

 

این پروژه که به گفته بسیاری از تحلیلگران، محکوم به شکست بود، باری دیگر توسط مهندسان کارکشته این کمپانی احیا شد و هم اکنون نسخه تجاری آن در برخی مراکز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربردهای متنوعی که برای این عینک پیش بینی شده، سبب محبوبیت گوگل گلس نزد کسب و کارها و مدیران کمپانی های بزرگی همچون بوئینگ شده است تا با این عینک، کارکنان خود را به آخرین تکنولوژی های روز دنیا مجهز کنند.

 

گفته می شود که شرکت بوئینگ برای اولین بار در سال 2013 و زمانی که این عینک بر سر زبان ها افتاد، چند نمونه از نسخه Explorer آن را خریداری و در اختیار برخی کارمندان خود قرار داد تا نظر آن ها را در مورد کیفیت و نحوه استفاده از این عینک جویا شود.

 

قابلیت های کم نظیر این عینک سبب محبوبیت گوگل گلس نزد تکنسین های بوئینگ شد تا از آن برای تسهیل در روند ساخت هواپیماها استفاده کنند. همانطور که می دانید هواپیماها، از مجموعه پیچیده ای شامل شبکه ای از سیم های تو در تو تشکیل شده اند که همگی به سیستم های الکترونیکی وصل هستند. حال مهندسان می بایست ارتباط میان این شبکه های پیچیده را بدون کوچک ترین خطایی با یکدیگر برقرار کنند.

 

آن ها برای این کار مجبور به دنبال کردن دستورالعمل هایی که در قالب فایل های PDF بر روی لپ تاپ ها وجود دارند، هستند که خوشبختانه، عینک گوگل توانست به لطف تکنولوژی پیشرفته خود، این افراد را از عمل خسته کننده چک کردن مداوم دستورالعمل ها بر روی لپ تاپ بی نیاز کند و اطلاعات را در مقابل چشمان متخصصان به نمایش در آورد. به گفته مسئولین بوئینگ، استفاده از این عینک نه تنها تسریع در عملکرد تکنیسین های این شرکت را به دنبال داشت، بلکه احتمال خطا را در میان آن ها به نصف کاهش می داد. 

 

گفته می شود که تمامی این اطلاعات در عینگ گوگل گلس، از طریق اپلیکیشنی ویژه به Skylight و به صورت واقیت افزوده در مقابل چشمان کارکنان حاضر می شد. در حال حاضر این طرح در وضعیت پایلوت به سر می برد و هنوز مشخص نیست که چه زمانی برای تمامی بخش ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما اگر همه چیز به خوبی و مطابق میل اهالی مانتین ویو پیش برود، می توان شاهد تغییری بزرگ در کسب و کارها و صنایع بزرگ و کوچک بود.

گوگل گلس

 

گوگل گلس

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار