تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 25
اوضاع بازار تولید رایانه های رومیزی تعریفی ندارد. مدت هاست که با ورود موبایل ها و تبلت ها مردم دیگر تمایل چندانی به استفاده از PC ندارند. این روزها دیگر کمتر کسی برای مرور اینترنت و یا دریافت و ارسال ایمیل سراغ این دستگاه ها می رود، چون ابزارهایی بسیار ارزان تر و در دسترس تری برای این کار در جیب یا کیف شما وجود دارد. بنابراین عجیب نیست که شرکت های فعال در این زمینه متحمل ضررهای فراوان شده و بخواهند از این بازار خارج شوند.


اوضاع بازار تولید رایانه های رومیزی تعریفی ندارد. مدت هاست که با ورود موبایل ها و تبلت ها مردم دیگر تمایل چندانی به استفاده از PC ندارند. این روزها دیگر کمتر کسی برای مرور اینترنت و یا دریافت و ارسال ایمیل سراغ این دستگاه ها می رود، چون ابزارهایی بسیار ارزان تر و در دسترس تری برای این کار در جیب یا کیف شما وجود دارد. بنابراین عجیب نیست که شرکت های فعال در این زمینه متحمل ضررهای فراوان شده و بخواهند از این بازار خارج شوند. فوجیتسو امروز رسما استقلال بخش تولید PC خود را اعلام کرد

در گذشته IBM کل کسب و کار تولید PC و لپ تاپ خود را به لنوو واگذار کرد. چند سال بعد سونی هم برند وایو را از سر خود باز کرد و این اواخر شایع شد توشیبا هم قصد دارد این واحد را به فروش برساند. حالا هم نوبت به دیگر شرکت ژاپنی، یعنی فوجیتسو رسیده تا کسب و کار تولید PC را به عنوان یک مجموعه مستقل از بدنه اصلی جدا سازد.

آنها در بیانیه خود تلویحاْ به مرگ تدریجی کسب و کار رایانه های رومیزی اذعان کرده اند. در این بازار هر روز تفاوت میان موبایل ها و کامپیوترهای شخصی کمتر می شود. در شرایط فعلی می توان یک تلفن هوشمند معمولی را حتی با ۵۰ دلار هم خریداری کرد و با آن بسیاری از کارهایی که پیش از این با PC چندصد دلاری خود انجام می دادید را به انجام رساند.

بنابراین میزان فروش کمتر و سودها به زیان تبدیل می شوند. در نتیجه فوجیتسو با تبدیل واحد تولید رایانه های رومیزی به برندی مجزا، هم از شر ضررهای پیاپی خلاص می شود و هم به شکستش اعتراف نمی کند.

مدتی قبل گفتیم که شایع شده چند کمپانی بزرگ ژاپنی از جمله توشیبا، وایو و فوجیتسو قصد دارند تمام تاسیسات تولید پی سی خود را باهم یکی کنند و یک شرکت قدرتمند تحت برند وایو تاسیس نمایند. اما خبر امروز نشان می دهد که انگار مذاکرات پشت پرده تا به حال ثمربخش نبوده و دو برند دیگر تا امروز نتوانسته اند فوجیتسو را برای شراکت قانع کنند.


منبعدیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار