تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 12
خانواده پنج تن از تلفات درگیریهای اخیر فلسطینیان با رژیم اسرائیل در ایالات متحده اقدام به طرح یک پرونده قضایی 1 میلیارد دلاری بر علیه این شرکت کرده اند. این پرونده ادعا میکند که فیسبوک «عامدانه از حماس پشتیبانی کرده و منابع مادی را برای این گروه فراهم ساخته است».

خانواده پنج تن از تلفات درگیریهای اخیر فلسطینیان با رژیم اسرائیل در ایالات متحده اقدام به طرح یک پرونده قضایی 1 میلیارد دلاری بر علیه این شرکت کرده اند. این پرونده ادعا میکند که فیسبوک «عامدانه از حماس پشتیبانی کرده و منابع مادی را برای این گروه فراهم ساخته است».

به گزارش «تابناک» این پرونده در تاریخ 10 جولای در دادگاهی در بخش جنوبی نیویورک به جریان افتاده است. در دادخواست مطرح شده وکلای مدعیان استناد کرده اند که فیسبوک باید در موضوع حملات فلسطینیان به اسرائیل مستقیما مسئول شناخته شود زیرا «حماس از این شبکه اجتماعی و خدمات ارتباطی آن به عنوان یک ابزار مهم برای انجام اعمال تروریستی (به گفته آنها) بهره برده است».

پرونده یک میلیارد دلاری علیه فیسبوک به دلیل در فراهم کردن «حمایت» و «منابع مادی» برای حماس


شاکیان عبارتند از خانواده «تیلور فورس» دانش آموزان آمریکایی که طی درگیریهایی در ماه مارس کشته شده، «ناتالی فرانکل» که در سال 2014 در نوار غربی ربوده و کشته شده، و «چایا زیسل براون» نوزاد سه ماهه ای که در جریان درگیریهایی در سال 2016 در بیت المقدس کشته شده.

این پرونده ذیل قانون مبارزه با تروریسم مطرح شده است که نهادها و شرکت های آمریکایی را از هرگونه همکاری و تعامل و پشتیبانی از گروه های تروریستی منع میکند.

این پرونده در حالی مطرح شده است که چندی پیش وزیر امنیت عمومی رژیم اسرائیل «گیلاد اردان» فیسبوک را یک «هیولا» خطاب کرد که از انتشار محتوای افراطی (به گفته خود) از سوی فلسطینیان در شبکه اجتماعی جلوگیری نمیکند.

طی ماه های اخیر موج جدید مقاومت و انتفاضه در فلسطین اشغالی به راه افتاده است و مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که بخش اعظمی از جریان مقاومت در شبکه اجتماعی فیسبوک برنامه ریزی و هدایت میشود.

این پرونده اما موضوع جدیدی نیست و در ژوئن امسال نیز پدر یکی از قربانیان آمریکایی حملات تروریستی پاریس در ماه نوامبر 2015 یک پرونده قضایی علیه توییتر، فیسبوک و گوگل را به جریان انداخت با این ادعا که این شبکه ها «منابع مادی» را در اختیار تروریست های داعش قرار میدهند.

فیسبوک هنوز در مورد این پرونده قضایی هیچ اظهار نظری نکرده است اما در یک بیانیه که در اختیار شبکه خبری «بلومبرگ» قرار داده است، عنوان کرده: افراد در استفاده از فیسبوک باید احساس امنیت داشته باشند. هیچ فضایی برای محتوای خشونت آمیز، تهدید مستقیم، تروریسم یا اشارات نژاد پرستانه در فیسبوک وجود ندارد. ما یک سری از استانداردهای مشخص داریم تا به افراد برای درک آنچه بر روی فیسبوک مجاز است کمک کند و به کاربران توصیه میکنیم از ابازرهایی مانند گزارش دادن برای مواردی که به اعتقاد آنها منجر به خشونت یا زیر پا گذاشتن این استانداردها است استفاده کنند».


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار