تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 12
سیستم اتوپایلوت نیمه خودران تسلا این روزها بسیار خبرساز شده است. چندی پیش این سیستم در یکی از خودروهای مدل S این کمپانی منجر به تصادفی مرگبار شد. البته در گزارش هایی هم خواندیم که راننده آن خود را از موارد احتیاطی که تسلا برای استفاده از سیستم اتوپایلوت ضروری ذکر کرده تبعیت نمی کرده است. حالا، مورد تصادف دیگری ذکر شده که به همین سیستم اتوپایلوت نسبت داده می شود. البته خوشبختانه این مورد تلفات به همراه نداشته است.

بر اساس گزارش ها، یک خودروی تسلا مدل X روز شنبه در مونتانا تصادف کرده است و به گفته راننده، در هنگام تصادف سیستم اتوپایلوت فعال بود ولی خودرو ناگهان به سمت حاشیه خیابان حرکت کرده و از مسیر خارج شده است. در تصاویر مشخص است که قسمت جلو خودرو در سمت صندلی سرنشین جلو به کلی نابود شده، بنابراین به نظر نمی رسد که تصادف کوچکی بوده باشد.


خوشبختانه هر دو سرنشین این خودرو در سلامت کامل هستند و هیچگونه جراحتی ندیده اند. یکی از دوستان راننده در وبسایت باشگاه کاربران تسلا موتورز ذکر کرده که در هنگام تصادف سیستم اتوپایلوت فعال بوده و معادل 90-100 کیلومتر در ساعت سرعت داشته که ناگهان از مسیر خارج شده و به گاردهای کنار خیابان برخورد کرده است. دلیل انحراف خودرو از جاده هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.


تسلا باز هم حادثه آفرید


تسلا معمولا در خصوص ارایه پاسخ به اخبار و نظرات در خصوص خودروهایش سریع عمل می کند ولی در این مورد هنوز اظهار نظری نکرده است. لازم به ذکر است که تسلا توصیه می کند از سیستم اتوپایلوت با کنترل خودکار فرمان در جاده هایی که از خط تقسیم بندی مرکزی برخوردار نیستند استفاده نشود.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار