تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 11
محققان اخیرا به روشی دست پیدا کرده اند که به وسیله آن قادر هستند تا با استفاده از صدا و ویدئوهای یوتیوب اقدام به هک و کنترل گوشی های هوشمند کنند.

محققان اخیرا به روشی دست پیدا کرده اند که به وسیله آن قادر هستند تا با استفاده از صدا و ویدئوهای یوتیوب اقدام به هک و کنترل گوشی های هوشمند کنند.

به گزارش «تابناک» تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه جرج تاون توانسته اند با استفاده از دستورهای صوتی مخفی شده در یک ویدئوی یوتیوب اقدام به هک و کنترل گوشی های هوشمند کنند. نکته جالب آن که در این روش برای حمله و کنترل گوشی تنها کاری که لازم است قربانی انجام دهد، دیدن ویدئوی یوتیوب است!

تماشا کنید: چگونگی هک کردن گوشی های هوشمند با استفاده از صدا و ویدئوهای یوتیوب


این محققان در صفحه اینترنتی مربوط به این پروژه اشاره کرده اند که دستورات صداهای استفاده شده در ویدئو برای هک و کنترل گوشی برای انسان ها نا مفهوم و غیر قابل تشخیص است اما به عنوان دستورات صوتی برای دستگاه های هوشمند به سادگی قابل دریافت و تشخیص هستند.

در این روش حتی لازم نیست که ویدئوی یوتیوب مورد نظر بر روی دستگاه هوشمند در حال پخش باشد و در حالی که این ویدئو در نزدیکی گوشی هوشمند نیز پخش شود – مثلا بر روی یک لپتاپ یا PC یا تلویزیون – دستورات صوتی مخفی شده در آن توسط دستیاران صوتی مانند Google Now در اندروید و Siri در iOS قابل شناسایی و اجرا است. زمانی که این دستورات توسط این دستیارهای صوتی شنیده میشود، به سادگی اجرا میشوند!

واضح است که این موضوع میتواند از سوی هکرها مورد سوء استفاده قرار بگیرد تا به واسطه آن به دستگاه های هوشمند دستور به دانلود یک بد افزار یا باز کردن یک لینک آلوده را بدهند و یا حتی اقدام به ایجاد تغییرات حساس در تنظیمات گوشی کنند.

محققان در توضیحات خود گفته اند که دو روش برای انجام یک چنین حمله ای وجود دارد:

اول مدل Black-Box که در آن هکر از سیستم تشخیص گفتار برای دستور صوتی استفاده میکند و در این مدل هکر میتواند از فرامین صوتی بسیار مبهم برای دستور دادن به این سیستم بهره بگیرد. اما در مدل دوم یعنی White-Box هکر اطلاعات کاملی از سیستم تشخیص صوتی کاربر دارد و میتواند بدون آزمون و خطا دستورات مورد نظر خود را به گوشی ارسال کند.

ویدئوی زیر به شکل کامل این روش جدید برای هک و کنترل گوشی هوشمند را نشان میدهد:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار