کد خبر: ۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 11
بر اساس تحقیقات جدید محققان در دانشگاه «توبینگن» آلمان، آنگونه که مشخص است نئاندرتال ها علاقه بسیار زیادی به تغذیه از گوشت و خون هم نوع های خود داشته اند.

بر اساس تحقیقات جدید محققان در دانشگاه «توبینگن» آلمان، آنگونه که مشخص است نئاندرتال ها علاقه بسیار زیادی به تغذیه از گوشت و خون هم نوع های خود داشته اند.

به گزارش «تابناک» مطالعه جدیدی که در نشریه علمی Scientific Reports منتشر شده است بر این اساس است که بقایای به جای مانده از 99 نئاندرتال در غاری در بلژیک که مربوط به 40 تا 45 هزار سال قبل میشود نشان دهنده وجود خصیصه هم نوع خواری در میان نئاندرتال های شمال اروپا است.

نئاندرتال ها هم نوع خوار بودند و از بقایای استخوان ها به عنوان ابزار استفاده میکردند!


در واقع این تحقیق جدید که به سرپرستی دکتر «هلن روگیر» صورت گرفته بیانگر این موضوع است که فقدان آنچه امروز آن را به عنوان انسان دوستی یا انسانیت میشناسیم به احتمال زیاد بخشی مهم از اصالت و هویت ما بوده است. به نظر میرسد که نئاندرتال های جوان اقدام به خوردن هم نوع های پیر خود میکرده اند!

نکته وحشت آور تر این است که به عقیده این محققان و بر اساس شواهد یافته شده نئاندرتال ها قبل از آنکه به کلی منقرض شوند رفتارهای خشونت آمیز متنوعی در قبال یکدیگر داشته اند و بنا به دلایلی که هنوز نمیتوان به قطعیت در مورد آنها صحبت کرد، اقدام به پوست کندن هم نوعان خود، تکه تکه کردن استخوان آنها و حتی بیرون کشیدن مغز استخوان ها میکرده اند.

تجزیه و تحلیل کاملی که این محققان از DNA 10 نمونه نئاندرتال یافته اند داده هایی دو برابر داده های ژنتکی فعلی را در مورد گونه ای که حدود 30 هزار سال قبل منقرض شده است بدست داده است همه حدسیات قبلی در مورد هم نوع خواری نئاندرتال ها حداقل در شمال اروپا را تایید میکند که به دلیل تنوع اندک ژنتیک نئاندرتال ها قابل تعمیم به همه جانداران این گونه است.

نشریه گاردین اشاره کرده شواهد یافته شده از استخوان های تکه تکه شده در اسپانیا و فرانسه نیز موضوع هم نوع خواری نئاندرتال ها را تقویت میکند و این فرضیه را پیش میکشد که آنها از بقایای قربانیان خود برای ساخت ابزارهای مختلف استفاده میکرده اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار