تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 10
فیسبوک در حال حاضر تبدیل به یکی از مهمترین منابع اطلاع رسانی و خبر رسانی در دنیای ما شده است و بخش اعظمی از این موفقیت را مدیون حجم عظیمی از کاربران است که اقدام به اشتراک گذاری مطالب بر روی این شبکه اجتماعی میکنند.

فیسبوک در حال حاضر تبدیل به یکی از مهمترین منابع اطلاع رسانی و خبر رسانی در دنیای ما شده است و بخش اعظمی از این موفقیت را مدیون حجم عظیمی از کاربران است که اقدام به اشتراک گذاری مطالب بر روی این شبکه اجتماعی میکنند.

به گزارش «تابناک» بیش از یک میلیارد کاربر فعال به شکل روزانه در فیسبوک تنها مشغول خواندن پست ها و مطالب دیگران نیستند بلکه همچنین اقدام به اطلاع رسانی و خبر رسانی برای سایر دوستان و آشنایان خود نیز میکنند. اکنون به لطف مطالعه موردی و میدانی که توسط نهاد Fractl صورت گرفته است دید بسیار خوبی نسبت به عادات و انگیزه های کاربران برای به اشتراک گذاشتن مطالب بدست آمده است.

کدام نسل و کدام جنسیت بیشتر اقدام به اشتراک مطالب بر روی فیسبوک میکنند؟


در این مطالعه آژانس بازاریابی محتوایی Fractl اقدام به بررسی 2 هزار کاربر فیسبوک کرده است تا انگیزه ها و عادات آنها را برای به اشتراک گذاری محتوی بر روی شبکه اجتماعی فیسبوک و همچنین رده های سنی و جنسیتی آنها را مشخص کند.

در مجموع، به نظر میرسد که کاربران فیسبوک به شکل مداوم اقدام به اشتراک گذاری مطالب میکنند. در حالی میانگین ورود به حساب کاربری در فیسبوک برابر با چندین بار در طول روز است، بیش از یک سوم از کاربران تقریبا هر یک هفته یکبار اقدام به اشتراک یک مطلب در این شبکه اجتماعی میکنند.

در حدود 18 درصد از کاربران روزانه بیش از یکبار مطالب را در فیسبوک به اشتراک میگذارند و در خصوص انگیزه های به اشتراک گذاری، 10 درصد از کاربران هدف خود را اطلاع رسانی و آموزش عنوان کرده و بیش از 50 درصد نیز هدف خود را اشتراک گذاری «محتوای مفید» برای دوستان عنوان کرده اند.

همچنین زنان 26 درصد بیشتر از مردان اقدام به اشتراک مطالب بیش از یک بار در روز بر روی فیسبوک میکنند. همچنین زنان بیشتر علاقمند به اشتراک گذاری مطالب غیر سیاسی بر روی این شبکه اجتماعی هستند در حالی که مران بیشتر تمایل به اشتراک گذاری مطالب سیاسی و هزلیات در فیسبوک هستند.

همچنین طبق این مطالعه قشر نوجوان و جوان 19 درصد بیشتر از سایر نسل ها اقدام به انتشار و اشتراک مطالب در فیسبوک میکند همچنین تمایل این قشر برای اشتراک مطالب سیاسی بیش از نسل سالخورده است. نکته جالب این که قشر سالخورده 6 درصد بیشتر تمایل به اشتراک تصاویر حاوی نکات و پندهای بزرگان دارد.

از سوی دیگر 38 درصد از کاربران فیسبوک اذعان کرده اند که حداقل یکبار در ماه اقدام به انتشار و اشتراک یک مطلب یا ویدئوی جالب و سرگرم کننده میکنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار