تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 05
آژانس امنیت ملی آمریکا، یکی از اصلی‌ترین حامیان طرح‌های آموزش سایبری در این کشور، به دانش آموزان و دانش جویان است.
برایسون پاین (Bryson Payne)، مدیر طرحی به نام آموزش مبارزان سایبری، از آموزش فنون مختلف سایبری به دانش آموزان در ایام تعطیلات تابستانی و در خلال طرح مذکور خبر داد.

قرار است تا این دانش آموزان، اصول و فنون ابتدایی سایبری را در این دو هفته فرابگیرند و با برخی تهدیدات عمومی این حوزه آشنا شوند. مشارکت دانش آموزان در این برنامه، برای آن‌ها رایگان است و آژانس امنیت ملی آمریکا و بنیاد علوم ملی GenCyber، هزینه 88 هزار دلاری آن را تأمین کرده‌اند.

این اولین بار نیست که یکی از مراکز دولتی آمریکایی، اقدام به برگزاری طرح‌های آموزشی در مدارس پایه این کشور و در زمینه علوم سایبری می‌کند. آمریکایی‌ها، ضرورت القای تفکر امنیت محور را، یکی از اصول ابتدایی از همان سال‌های اولیه آموزش در مدارس می‌دانند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. قطعاً، چنین دانش‌آموزانی، خواسته یا ناخواسته، در دوران دانشجویی و آغاز فعالیت در مراکز دولتی و خصوصی، رعایت مسائل امنیتی را به‌صورت ناخودآگاه جزئی از وظایف روزانه خود می‌دانند و همین موضوع سبب خواهد شد تا میزان حملات سایبری که بر اساس اشتباهات فردی صورت می‌پذیرد به طرز شگفتی کاهش پیدا کند.

لازم به ذکر است که شرکت‌های امنیتی، همواره اشتباهات فردی را یکی از اصلی‌ترین علل بروز حملات سایبری عنوان می‌کنند و آمریکایی‌ها امیدوارند با این کار، از این اشتباهات بکاهند.

سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار