کد خبر: ۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 04
روز گذشته چین موفق شد ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا را در شهرستان «پینگ تانگ» و در استان «گیژو» را به پایان برساند.

روز گذشته چین موفق شد ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا را در شهرستان «پینگ تانگ» و در استان «گیژو» را به پایان برساند.

به گزارش «تابناک» ساخت این تلسکوپ پانصد متری با نام Aperture Spherical Telescope یا FAST 5 سال به طول انجامیده است و هزینه ای بالغ بر 180 میلیون دلار را در بر داشته. مکان یابی و اقدامات اولیه برای ساخت این تلسکوپ از سال 1994 آغاز شده بود و آینه غول پیکر آن که از مجموع 4450 پنل تشکیل شده است مساحتی به وسعت 30 زمین فوتبال را پوشش میدهد.

تماشا کنید: چین ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا برای رصد حیات در فضا را به اتمام رساند


این تلسکوپ قرار است از ماه سپتامبر سال میلادی جاری وارد عملیات شود و به دنبال حیات فرازمینی در کهکشان باشد. البته قرار نیست به این زودی ها این تلسکوپ در اکتشافات فضایی تاثیری به سزا داشته باشد بلکه تقریبا بین 2 تا 3 سال زمان برای تنظیم کردن آن و تحقیقات انحصاری اولیه دانشمندان چینی در نظر گرفته شده است. بعد از آن این تلسکوپ برای اکتشافات فضایی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته خبرگزاری «شینهوا» تلسکوپ FAST قرار است ماموریت خود را متمرکز بر یافت پالسارها (تب اخترها)، امواج گرانشی و آمینو اسید ها در فضا کند که نشانه های بارز وجود حیات در سیارات دیگر است.

این تلسکوپ بسیار بزرگتر از تلسکوپ رصدخانه Arecibo در پورتوریکو است که تا پیش از این با قطر 300 متری خود به عنوان بزرگترین تلسکوپ دنیا شناخته میشد.

نکته جالب آن است که برای ایجاد سکوت و سکون رادیویی در شعاع 5 کیلومتری این تلسکوپ در چین، تا ماه سپتامبر قرار است بیش از 900 هزار ساکن اطراف این منطقه از جایگاه فعلی خود به مناطق همسایه منتقل شوند.


دانلود


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار