تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 03
پلیس فدرال آمریکا در جریان آخرین مراحل تحقیقات خود در رابطه با استفاده از ایمیل شخصی توسط هیلاری کلینتون در سمت وزیر امور خارجه ایالات متحده، صبح روز یکشنبه، مصاحبه‌ای سه ساعته با کلینتون داشت.

به گفته Nick Merrill، سخنگوی ستاد تبلیغاتی کلینتون در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا، کلینتون به صورت داوطلبانه درباره جریان استفاده از ایمیل شخصی در زمان ریاستش بر وزارت امور خارجه آمریکا مصاحبه کرده است.
سخنگوی کلینتون در ادامه افزود: هیلاری کلینتون از اینکه فرصتی پیدا کرده تا به وزارت دادگستری ایالات متحده برای به نتیجه رسیدن این موضوع کمک کند، خوشحال است. کلینتون در احترام به فرآیند تحقیقات، درباره این مصاحبه اظهار نظری نخواهد کرد.

 

این مصاحبه در ساختمان اصلی FBI در واشینگتن دی سی انجام شده و حدودا سه ساعت و نیم طول کشیده است.
این مصاحبه حدودا یک سال بعد از تاریخی انجام شده است که کلینتون پذیرفت که برای انجام تعاملات دولتی رسمی از یک آدرس ایمیل اختصاصی به جای ایمیل مورد تایید دولتی خود استفاده می‌کرده است. نیروهای فدرال تحقیقات خود را در ماه آگوست آغاز کردند.

 

پلیس فدرال آمریکا به دنبال بررسی این موضوع است که اطلاعات حساس و طبقه بندی شده سیاسی در دوره ریاست کلینتون بر وزارت امور خارجه آمریکا در سال‌های 2009 تا 2013، به بیرون درز کرده است یا نه. گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که کلینتون از سرور خانگی‌اش به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته است اما کلینتون مدعی شده است که در آن زمان اطلاعاتی که او از سرور خانگی خود به آنها دسترسی داشته، جزو اسناد یا اطلاعات طبقه بندی شده نبودند. کلینتون تاکید کرده است که استفاده از سرور ایمیل شخصی غیرقانونی نبوده است.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار