تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 02
حملات سایبری در حال رشد هستند و پنتاگون سخت در حال تلاش برای مقابله با رشد تهدیدات سایبری است و اقدام به برگزاری رزمایش‌های متعدد سایبری کرده است.
رشد روزافزون تهدیدات سایبری باعث شده تا پرده از ضعف سایبری نهادهای مهم آمریکا برداشته شود. به‌تازگی گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرها در فکر حمله به نیروگاه‌های برق ایالات‌متحده هستند. آن‌ها در تلاش هستند تا شبکه اقتصادی ایالات‌متحده را نابود کنند و به سامانه ایمیل اختصاصی پنتاگون نفوذ کنند.

 ژنرال آلن لین، مدیر آژانس سامانه‌های امنیت اطلاعات فورت مید در مریلند و فرمانده شبکه‌های اطلاعاتی در وزارت دفاع، عنوان کرد که در یک دوره 30 روزه، پنتاگون بین 700 تا 800 میلیون ایمیل دریافت کرده که تنها 98 میلیون از آن‌ها صحیح بوده است. به گفته وی بقیه این ایمیل‌ها یا تروجان هستند یا به آن‌ها کرم متصل شده و از طرف موقعیت‌هایی که به‌عنوان موقعیت‌های بد و خطرناک شناخته شده‌اند، ارسال می‌شود. لین در مرود تیم بزرگی صحبت کرد که 16 هزار متخصص عضو آن هستند و وظیفه آن‌ها محافظت و مدیریت شبکه‌های اطلاعاتی ارتش است.

این تیم امنیتی دو گونه از تمرین‌های امنیت سایبری با نام‌های سایبر گارد و سایبر فلگ را می‌گذرانند که با همکاری یکی از واحدهای فرماندهی نیروهای مشترک آمریکا با نام اختصاری USJFCOM در شهر سافولک ایالت ویرجینیا برگزار می‌شود.

ماه آوریل دفتر پاسخگویی دولت آمریکا گزارشی منتشر کرد که طبق آن پنتاگون به نداشتن یک سلسله فرماندهی مشخص برای پاسخ به حملات گسترده به شبکه‌های خود، متهم شده بود. این گزارش و گزارش‌های دیگری که سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا با مفهوم مشترک «ضعف امنیت سایبری» منتشر نموده‌اند، باعث شده تا دولت و ارتش در پی برگزاری رزمایش‌های متعددی با محوریت تقویت امنیت سایبری و مقابله با تهدیدات سایبری برآیند. افزایش بودجه فعالیت‌های فرماندهی سایبری ارتش آمریکا نیز در همین راستا صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که با مستقل شدن این مرکز به عنوان یک مرکز فرماندهی مستقل از ارتش، عرصه فعالیت‌های سایبری آمریکا نیز بسیار گسترده‌تر خواهد شد.

سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار