کد خبر: ۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 02
چندی پیش در خبرها داشتیم که شرکت چینی هواوی توانست با فروش 100 میلیون گوشی هوشمند در سال 2015، علاوه بر معرفی کردن خود به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار اسمارت فون ها، زنگ خطر را برای سایر کمپانی ها همچون اپل و سامسونگ که سال ها بر این بازار فرمانروایی می کنند، به صدا در آورد.

اگر بخواهیم با نگاهی آماری به این میزان فروش بنگریم می توان گفت که هواوی به تنهایی حدود 7.4 درصد بازار گوشی های هوشمند را در سال گذشته به خود اختصاص داد و خود را به عنوان سومین کمپانی برتر تولیدکننده اسمارت فون در جهان معرفی کرد.

 

اما هواوی که به دنبال رسیدن به جایگاه بالاتریست سال 2016 را نیز قدرتمند آغاز کرد و آمار و ارقام از فروش 28.3 میلیونی گوشی های این شرکت در سه ماهه اول سال جاری حکایت دارند.

 

در همین رابطه، مدیران هواوی، فروش 140 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند را برای سال 2016 پیش بینی کرده اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته، نشان دهنده افزایشی 30 درصدیست. حال از آن جایی که بنابر پیش بینی ها، رشد فروش گوشی های هوشمند در بازار امسال، دو رقمی نخواهد شد، اگر هواوی بتواند به رقم مورد انتظار برسد، بی تردید عملکرد خیره کننده ای خواهد بود.

 

در این بین، برخی شایعات نیز از این موضوع حکایت دارند که این شرکت، میزان فروش مورد انتظار خود در سال 2016 یعنی 120 میلیون دستگاه را به 100 میلیون تقلیل داده است که البته این شایعات، رسماً توسط مدیران این شرکت تکذیب و رد شده است.

 

به گفته کوین هو، مدیر محصولات هواوی، این شرکت تاکنون حدود 2.6 میلیون دستگاه گوشی های جدید پی 9 و پی 9 پلاس را برای خریداران ارسال کرده است. اگر به یاد داشته باشید این دو اسمارت فون، چند ماه پیش رونمایی شدند و مشخصات فنی قدرتمندی را در خود جای داده بودند که از میان آن ها می توان به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی گوشی اشاره کرد که قادر به ثبت تصاویری بی نظیر است.

 

هواوی امیدوار است که به لطف این ویژگی و سایر قابلیت های این دو پرچمدار، روز به روز به میزان فروش گوشی های هوشمند خود بیافزاید و به آن چه که در ذهن خود دارد، دست یابد.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار