کد خبر: ۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 07
خالکوبی جوهر هایی که اقدام به جمع آوری داده ها میکنند به احتمال بسیار زیاد نسل بعدی تکنولوژی های پوششی است. خالکوبی که توان جمع آوری داده ها و اطلاعات زیستی از بدن بدون کمترین توقف است.
خالکوبی جوهر هایی که اقدام به جمع آوری داده ها میکنند به احتمال بسیار زیاد نسل بعدی تکنولوژی های پوششی است. خالکوبی که توان جمع آوری داده ها و اطلاعات زیستی از بدن بدون کمترین توقف است.

بر این اساس که محققان موسسه Chaotic Moon Studios موفق به اختراع کیت خالکوبی شده اند که قابلیت جمع آوری داده های مربوط به فعالیت های بدنی و فیزیکی اشخاص را با دقت بسیار فراهم میکند. مدیر عامل این موسسه «بن لام» گفته است ظرفیت های زیادی برای این کیت خالکوبی وجود دارد که نام آن را Tech Tatt گذاشته اند. به ویژه در مورد فعایلت های مربوط به سلامت و نظامی اشاره شده که این کیت از قابلیت های زیادی برخوردار است.

خالکوبی دیجیتالی؛ تکنولوژی پوششی آینده

برای مثال این کیت قادر به تشخیص آلودگی موجود در هوا، باکتری های بیماری زا در بدن سربازان و یا تشخیص میزان استرس یا خستگی آنها است.

البته جمع آوری داده های مربوط به سلامت بدن موضوع جدیدی نیست و ساعت های هوشمند و حتی گوشی های هوشمند نیز قادر به این کار هستند. اما نقطه قوت و تمایز Tech Tatt در این است که اولا مستقیما به پوست افراد متصل است و داده های دقیق تری را بدست میدهد و دوم اینکه در مدت زمانی طولانی تر قادر به جمع آوری اطلاعات است.

لام در این باره میگوید: این کیت به سادگی و مانند دستبند های هوشمند قابل جداسازی از بدن نیست اما با این حال میتوان در صورت نیاز آن را از بدن جدا کرد. نه به این شکل که برای جداسازی آن نیاز به عمل جراحی باشد، بلکه این کیت خالکوبی شده بر روی پوست همانند سایر خالکوبی ها قابل شستن است.

«اریک اشنایدر» مغز متفکر پشت طراحی Tech Tatt این دستگاه را به عنوان دستگاهی توصیف کرده است که میتوانید یکبار در سال از آن استفاده کنید و از داده های آن به جای چک آپ استفاده کنید.

این کیت های کوچک نسبت به سایر دستگاه ها و گزینه های مشابه ارزان تر هستند و به ویژه در مقایسه با تکنولوژی های پوششی دیگر از هزینه ای بسیار کمتری برخوردار خواهند بود.

یکی دیگر از جذابیت های این Tech Tatt قابلیت رصد مکان جغرافیایی است که به ویژه برای والدین که از بابت فرزندان خود نگرانی دارند مفید است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار