کد خبر: ۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 29
به گفته محققان شرکت سرمایه گذاری Cowen and Company، اپل قصد دارد یک دکمه هوم جدید مجهز به فناوری فورس تاچ را همراه با آیفون جدید خود یعنی آیفون 7 به بازار عرضه کند. مطابق با پیش‌بینی‌های Cowen and Company که ظاهرا مبتنی بر تست‌های میدانی از زنجیر تامین این گوشی جدید هستند، دکمه هوم فیزیکی از آیفون 7 حذف شده و یک دکمه هم سطح با گوشی، درست مانند دکمه‌های خازنی جایگزین این دکمه فیزیکی خواهد شد.

اپل دکمه هوم آیفون‌های خود را به فورس تاچ مجهز خواهد کرد تا کاربران بتوانند حین لمس این دکمه، واکنش‌های لمسی دریافت کنند، درست مانند ترک پدهای فورس تاچ که بخش عمده‌ای از مک بوک‌های جدید این شرکت به آن مجهز هستند. زمانی که کاربران واکنش‌های لمسی دریافت کنند، هم چنان این احساس را خواهند داشت که در حال لمس دکمه هوم هستند، حتی اگر در واقعیت دکمه‌ای برای فشار دادن وجود نداشته باشد.

 

 

اگرچه Cowen and Company به عنوان شرکتی که از زنجیره تامین اپل خبر دارد، شناخته نمی‌شود، طی هفته‌های گذشته دو شایعه دیگر نیز مربوط به دکمه هوم آیفون 7 منتشر شده است. در ماه آوریل وب سایت DigiTimes گزارش داد که اپل در حال آماده سازی یک دکمه هوم حساس به فشار است که هم سطح با گوشی خواهد بود. علاوه بر این در اواسط ماه ژوئن نیز تصویر نه چندان واضحی از آیفون 7 به همراه دکمه هوم حساس به فشار منتشر شد.

با توجه به نامعتبر بودن منابعی که این اخبار را منتشر کرده‌اند، باید منتظر دریافت تاییدیه از سوی یک منبع قابل اعتماد‌تر باشیم. در هر حال با در نظر گرفتن شایعاتی همچون حذف جک هدفون و ارتقای قابلیت ضد آب بودن، استفاده از دکمه هوم هم سطح در آیفون 7 چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

 

از سوی دیگر، مینگ‌چی کو، تحلیلگر ارشد شرکت KGI، که طی چند سال اخیر پیش‌بینی‌های نسبتا درستی در رابطه با محصولات جدید اپل داشته، پیش بینی کرده است که آیفون 7 اپل در مقایسه با آیفون‌های قبلی تغییر بسیار اندکی خواهد داشت. این درحالی است که یک دکمه هوم کاملا متحول شده نمی‌تواند یک تغییر جزیی باشد. بنابراین باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم تا بتوانیم این پیش بینی‌های متناقض را حل کنیم. اگر در آیفون 7 دکمه هوم فورس تاچ جایگزین دکمه هوم فیزیکی شود، اپل یک قدم به حذف کامل دکمه هوم در آیفون 8 نزدیک‌تر خواهد شد. مدتی است که گزارش شده است اپل قصد دارد به زودی از یک نمایشگر بدون حاشیه با قابلیت تاچ آیدی داخلی و بدون دکمه هوم در آیفون های بعدی خود استفاده کند.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار