تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 29
به تازگی در یک رویداد ورزشی که تماشاچیان زیادی در آن حاضر بودند، یک پهپاد فانتوم ۳ از کمپانی معروف DJI سقوط کرده و شخص کنترل کننده، هدایت آن را از دست داد. در نتیجه این پهپاد سقوط کرده و با سر یکی از افراد حاضر در این رویداد برخورد کرده است.

تصویر کنید که در محوطه‌ای در حال لذت بردن از یک رویداد ورزشی هستید و سرتان هم به کار خودتان گرم است. در یک لحظه می‌بینید که یک دستگاه پهپاد فانتوم ۳ که وزنی در حدود ۱.۲ کیلوگرم دارد از آسمان با سرعت به سمت شما سقوط کرده و با سرتان برخورد کند. در این شرایط چه می‌کنید؟ قطعا در این حالت بسیاری ترجیح می‌دهند نسبت به این مسئله در دادگاه شکایتی را تنظیم کنند.

پهپاد فانتوم ۳ کمپانی DJI در یک حادثه بر سر یک زن سقوط کرد


آنچه گفته شد دقیقا برای یک زن ۳۸ ساله به نام Stéphanie Creignou رخ داده و متاسفانه یک پهپاد در چنین شرایطی به طور مستقیم سقوط و با سر وی برخورد کرده است. این زن هنوز نمی‌تواند به محل کارش برود و در اثر آسیب‌هایی که در این حادثه دیده، مجبور به لغو مسافرتی شده که از قبل آن را با همسر خود برنامه‌ریزی کرده بوده است.

شما می‌توانید ویدیو این حادقه را که توسط پهپادهای VTOL-X ثبت شده مشاهده کنید. در واقع این ویدیو توسط یک شخص حرفه‌ای که خدمات فیلمبرداری با پهپاد را ارائه می‌دهد و برای این مراسم استخدام شده، ضبط شده‌ است.

اپراتور پهپاد، Rosaire Turcotte نمی‌داند که دقیقا چرا وی کنترل پهپاد سقوط کرده را از دست داده و اصلا نمی‌داند این حادثه چطور رخ داده است. در مصاحبه‌ای که این اپراتور با VAT News داشته، وی هیچگونه توضیحی را در مورد این رخداد نداشته و بنا به گفته‌هایش وی بر این باور است که مطمئن‌ترین راه ممکن را برای کنترل پهپاد انتخاب کرده است.

با توجه به اعلام Flavio Martincowski، مدیرعامل کمپانی VTOL-X Drones در یک مصاحبه با PetaPixel، مردی که پهپاد را کنترل می‌کرده مجوز لازم را برای انجام اینکار نداشته و پهپاد یاد شده را در فاصله بسیار نزدیکی از حضور جمعیت هدایت می‌کرده است. 

در حال حاضر انجمن ایمنی حمل و نقل کانادا در حال بررسی این حادثه سقوط بوده که در نتیجه آن مطمئنا توصیه‌های بیشتری برای به پرواز درآوردن پهپادها بیان خواهد شد تا از وقوع حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود. البته درست است که حادثه همیشه رخ می‌دهد، اما این مورد از جمله حادثه‌هایی بوده که می‌شد به راحتی جلوی وقوع آن را گرفت.

زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار