تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 28
دانشمندان روسیه قصد دارند در طی یک برنامه‌ی بلندمدت، فناوری‌های نمایش داده شده در فیلم‌های علمی-تخیلی را به واقعیت تبدیل کنند.
بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شد، دانشمندان روسیه می‌خواهند در قالب برنامه‌ای به نام ابتکار ملی فناوری (National Technological Initiative)، فناوری‌های رباتیک، ایمپلنت‌های پزشکی، خودروها و هواپیماهای بی راننده، یک زبان برنامه‌نویسی جدید و تله پورت کوانتومی ایجاد کرده یا توسعه دهند.

در بخشی از متن گزارش آمده است: «روسیه قصد دارد در 20 سال آینده با الهام از فیلم‌های علمی-تخیلی مانند مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا به توسعه فناوری‌های مختلف بپردازد.»

روسیه می‌خواهد در قدم اول به توسعه‌ی نسل پنجم اینترنت همراه (5G) با سرعت انتقال اطلاعات 1 گیگابیت در ثانیه، در بعضی مناطق این کشور بپردازند. همچنین دانشمندان تا 10 سال آینده یک زبان برنامه‌نویسی جدید امن و مؤثر و شبکه‌ای برای مبارزه با جرایم سایبری ایجاد می‌کنند.

با توجه به گزارش، دانشمندان روسیه می‌خواهند به ایجاد رایانه‌های کوانتومی، برقراری ارتباط رایانه و مغز انسان بپردازد. از طرفی آن‌ها قابلیتی به نام تلپورت کوانتومی (quantum teleportation) را برای برقراری ارتباط امن و ارسال پیام، توسعه خواهند داد.

برنامه‌ی ابتکار عمل ملی تا این لحظه 150 میلیون دلار کمک هزینه مالی دریافت کرده و جمع‌آوری کمک هزینه تا سال 2018 ادامه خواهد داشت. همچنین زمان پایان این برنامه سال 2035 اعلام شده است.

سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار