کد خبر: ۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 28
شرکت گوگل طرحی را ایجاد کرد تا امکان آموزش برنامه‌نویسی به کودکان از طریق بلوک‌های فیزیکی را فراهم کند.

شرکت‌های فناوری اطلاعات بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که سعی می‌کنند به شیوه‌های مختلف، برنامه‌نویسی را به کودکان آموزش بدهند. به عنوان مثال می‌توان به اپلیکیشن سوییفت پلی‌گراند (Swift Playgrounds) برای آموزش زبان برنامه‌نویسی سوییفت اشاره کرد که در زمان برگزاری اجلاس جهانی توسعه‌دهندگان 2016 اپل (WWDC 2016) معرفی شد.

به تازگی گوگل طرحی به نام پروژه‌ی بلاکز (Project Blocks) را با هدف آموزش برنامه‌نویسی به کودکان معرفی کرده است. این پروژه یک سخت‌افزار متن‌باز است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد هر کدام، بلوک‌های فیزیکی مخصوص به خود را با قابلیت اتصال به یکدیگر ایجاد کنند.

ایده‌ی ایجاد پروژه‌ی بلاک بیان می‌کند، تجربه‌ی به دست آمده از آموزش برنامه‌نویسی توسط صفحه‌کلید و نمایشگر محدود و خسته‌کننده است؛ اما در صورت استفاده از بلوک‌های فیزیکی، به کودکان امکان همکاری و حل مسائل با یکدیگر داده می‌شود که در نهایت روند آموزش را بهبود خواهد داد. مزیت دیگر این روش، امکان آموزش مفاهیم پایه‌ی برنامه‌نویسی به کودکانی است که هنوز توانایی خواندن و نوشتن ندارند یا از معلولیت آموزشی رنج می‌برند.

پروژه‌ی مذکور از سه بخش تشکیل شده است. این بخش‌ها مدار ذهن (Brain Board)، مدار پایه (Base Boards) و پاکز (Pucks) هستند. پاکزها از بخش‌های مختلف قابل‌برنامه‌ریزی مانند خاموش، روشن، حرکت و غیره تشکیل شده است که روی مدار پایه قرار می‌گیرند. مدار ذهن نیز برای تأمین انرژی موردنیاز و اتصال مدارهای پایه به یکدیگر استفاده می‌شود.

نمونه‌ای از پاکزها

سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار