تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 28
سازمان دارپا در حال توسعه‌ی نسل جدیدی از پهپادها است که قابلیت حمل 270 کیلوگرم مهمات را داشته و عمودپرواز است.

به تازگی گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهد دارپا (DARPA) قراردادی را به ارزش نزدیک به 18 میلیون دلار با شرکت نورثروب گرومن (Northrop Grumman) امضا کرده است. این قرارداد با هدف ساخت نسل دوم هواپیماهای پروژه‌ی ترن (TERN به معنای پرستوی دریایی) توسط دارپا صورت گرفت.


یکی از اهداف دارپا از توسعه‌ی پروژه‌ی ترن، ایجاد نوعی پایگاه هوایی کوچک‌تر به صورت بالگرد، به جای یک ناو هواپیمابر است تا پهپادها بتوانند از روی آن بلند شده، سلاح‌ها و تجهیزات را به مقصد برساند و به مبدأ بازگردد. اولین تصویر مفهومی منتشر شده از این پروژه، نشان می‌دهد که پهپادها در این پروژه، عمود پرواز هستند.

پروژه‌ی ترن

هدف اولیه‌ی پروژه‌ی ترن شناسایی بود؛ اما دارپا در نهایت می‌خواهد پهپادها بتوانند حدود 270 کیلوگرم مهمات را حمل کنند. فاز سوم پروژه‌ی مذکور نیز مربوط ایجاد نسل دوم وسایل نقلیه هوایی در تی. دی. اس (TDS) است.


ایده‌ی ایجاد پروژه‌ی ترن جدید نیست. به عنوان مثال می‌توان به پروژه‌ی «Convair XFY-1 Pogo» آمریکا در دهه‌ی 1950 میلادی اشاره کرد. نیروی دریایی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم سعی داشت تا نوعی هواپیمای عمود پرواز برای برخواستن و فرود آمدن روی یک ناو کوچک‌تر ایجاد کند.

پروژه‌ی «Convair XFY-1 Pogo»

سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار