کد خبر: ۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 25
کنسول های بازی بدانگونه که آنها را میشناسیم در پایان راه خود قرار دارند. به احتمال بسیار زیاد این ابزارها 6 تا 10 سال دیگر نیز به شکل متعارف دوام می آورند و البته اتفاقی جالب در راه است که تاثیر زیادی بر آینده آنها دارد.

کنسول های بازی بدانگونه که آنها را میشناسیم در پایان راه خود قرار دارند. به احتمال بسیار زیاد این ابزارها 6 تا 10 سال دیگر نیز به شکل متعارف دوام می آورند و البته اتفاقی جالب در راه است که تاثیر زیادی بر آینده آنها دارد.

به گزارش «تابناک» زمانی که بازی God of War II در سال 2007 برای کنسول پلی استیشن 2 بیرون آمد یکسال از زمان عرضه پلی استیشن 3 میگذشت. این بازی بسیار بهتر یا به همان خوبی بازیهای ارائه شده بر روی پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 بود.

آنچه قرار است طی چند سال آینده بر سر کنسول های بازی بیاید!


معامله بسیار ساده است: شما با پول خود یک کنسول بازی میخرید و با توجه به نوع و برند آن برای چند سالی از بازی هایی که برای آن کنسول خاص ارائه میشود، لذت میبرید. اما در حالی که تکنولوژی های گوشی های هوشمند هر ساله به شکلی سرسام آور در حال تغییر و تحول است، و بازی های PC بیش از همیشه در دسترس قرار دارند شرکت هایی مانند مایکروسافت، سونی و نینتندو از ارائه بازی هایی که کاربران خواهان آنها هستند، عقب میمانند.

در واقع مشتریان کنسول های بازی خواهان کنسول های قوی تر و بهتر هستند و سازندگان نیز تا آنجایی که میتوانند سریع به این درخواست ها پاسخ میدهند. مایکروسافت قرار است در سال 2017 نسخه ای جدید و قوی تر از اکس باکس را ارائه کند. نام کد این پروژه Scorpio است و اگر همه چیز طبق نقشه پیش رود تنها 4 سال بعد از عرضه رسمی اکس باکی وان رونمایی و عرضه خواهد شد.

همچنین سونی قرار است در سال جاری یا سال آینده نسخه ای قوی تر از پلی استیشن 4 را عرضه کند. نام کد این پروژه نیز Neo است و اگر همه چیز طبق نقشه جلو برود سه یا چهار سال بعد از عرضه رسمی پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.

از سویی دیگر نینتندو نیز قصد دارد در سال 2017 نسخه ای جدیدتر و بهتر از یک کنسول بازی برای جایگزینی با کنسول فعلی Wii U عرضه کند و باز هم اگر همه چیز طبق نقشه جلو برود این کنسول جدید حدود 5 سال دیرتر از نسخه رسمی و اولیه Wii U عرضه میشود.

در واقع شما نیازی به خرید هیچ کدام از این کنسول های جدید را ندارید. زیرا سازندگان این کنسول های آینده اشاره کرده اند که همه بازی هایی که در آینده برای آنها عرضه میشود بر روی کنسول های فعلی اکس باکس وان و پلی استیشن 4 قابل اجرا خواهد بود.

بگذارید کمی واضح تر سخن بگوییم: همه بازی هایی که اکنون از پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در اختیار دارید و حتی بازی های اکس باکس 360 بر روی Scorpio و Neo قابل اجرا خواهند بود. همچنین هر بازی جدیدی که برای کنسول های جدید عرضه شود بر روی کنسول های قبلی نیز قابل اجرا هستند.

این یک فرایند اساسی برای مرگ کنسول های متعارف بازی است. در واقع معنی آن است که سازندگان کنسول های بازی در حال یک شیفت اساسی به سوی مدل گوشی های هوشمند هستند، با بروز رسانی هایی که هر ساله ارائه میشوند. برای مثال به جای عرضه پلی استیشن 5 سونی بروزرسانی های مداومی را برای پلی استیشن 4 ارائه میکند که منجر به همان پلی استیشن 5 میشوند.

شاید اتفاقی که برای کنسول های بازی در حال رخ دادن هست را نتوان به عنوان مرگ آنها تلقی کرد. اما واقعیت این است که این تحولات تاثیری اساسی بر بازار این ابزارها خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار