تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 22
بررسی‌ها نشان می‌دهد که بدافزارهای موجود در فروشگاه گوگل پلی سیستم‌عامل‌های اندروید 5.1 و قبل را مورد هدف حملات مخرب خود قرار می‌دهد.
محققان امنیتی ترند میکرو بر این باورند که بدافزار جدیدی در سیستم‌عامل اندروید، کشور هند و برخی کشورهای جنوب شرق آسیا را هدف قرار داده است. نحوه فعالیت بدافزار مذکور به این صورت است که با مخفی شدن در سایر نرم افزارهای قانونی، وارد گوشی تلفن همراه کاربر شده و پس از نصب، اقدام به سرقت اطلاعات مورد نظر خود می‌کند. 

کارشناسان این موسسه مدعی هستند که این بدافزار پس از قرار گرفتن در فروشگاه گوگل پلی (Google Play)، تمام تلفن‌هایی که از اندروید 5.1 و پایین‌تر استفاده می‌کنند را مورد هجمه قرار می‌دهد. بدافزار موجود که به Godless مشهور است، پس از قرار گرفتن روی سیستم‌عامل کاربر، تمام دسترسی‌ها به سیستم از قبیل سرپرستی دستگاه را به عهده می‌گیرد و پس از آن، اجازه نصب و راه‌اندازی انواع نرم‌افزار مخرب در سیستم را می‌دهد.

نظر کارشناسان امنیتی بر این است که بدافزار موجود علاوه بر ایجاد اختلال در سیستم، توانایی نصب نرم‌افزارهای جاسوسی را دارد. به علاوه این بدافزار توانایی دور زدن چک‌های امنیتی در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل را دارد. این بدافزار تابه‌حال روی نرم‌افزار چراغ‌قوه و Wi-Fi سیستم‌عامل اندروید شناسایی‌شده است.

تاکنون 850 هزار دستگاه شناسایی‌شده است که تحت تأثیر این بدافزار قرار گرفته‌اند. نیمی از اهداف در هند و بقیه در کشورهای جنوب شرق آسیا و کمتر از 2 درصد نیز از تلفن‌های همراه آلوده، در آمریکا قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار