کد خبر: ۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 21
عضی افراد خصوصیات منحصر بفردی دارند، به نظر می رسد آهنربایی دارند که موفقیت و ثروت را به سمت آنها جذب می کند؛ خصوصیتی که خیلی از ما فاقد آن هستیم. خب، تعجبی هم ندارد که این افراد معمولا به گروه میلیاردرها و افراد موفقی می پیوندند که همه ما آنها را می شناسیم. اما باید بگوییم که برای میلیاردر شدن نیازی به داشتن آن آهنربا یا برنده شدن در قرعه کشی بانک ها ندارید. بخش عظیمی از موفقیت به یک سری عادات ذهنی بسیار ساده بستگی دارد. با تغییر شیوه تفکرتان، شما هم می توانید موفق باشید و مسیر خود را به سوی کسب ثروت بپیمایید.


آنها می اندیشند

توماس کورلی در کتاب خود به نام "عادات پولدارها: عادات روزانه آدم های پولدار که موفقیت را به همراه می آورد" به ذکر مطالعه ای که در خصوص عادات میلیونرهای سراسر دنیا داشته می پردازد. او در تحقیقات خو دریافته که افراد پولدار روزانه 15 تا 30 دقیقه از وقت خود را فقط به اندیشیدن اختصاص می دهند.

به نظر ممکن است خیلی عادی بیاید، ولی در یک روز کاری شلوغ از خودتان بپرسید که واقعا چه مدت زمانی را به جای انجام دادن به اندیشیدن پرداخته اید.

همه ما روز و هفته کاری را با چک کردن ایمیل هایمان آغاز می کنیم. ولی بد نیست به نصیحت توماس گوش بدهیم و چند دقیقه را با تفکر در مورد اولویت ها بگذرانیم. به جای اینکه هدف گذاری را به روندی خودکار تبدیل کنید، زمانی را به تفکر در مورد اهداف شغلی و روابط کاری خود اختصاص بدهید. برای اینکار می توانید زمان مشخصی در طول روز را برای پیاده روی و تفکر در مورد اهدافتان مشخص کنید.

 

در صورت لزوم از دیگران کمک می گیرند و به دیگران کمک می کنند

این باور که افراد ثروتمند در دنیایی جدا از دیگران زندگی می کنند و موفقیت را در انزوا به دست می آورند باوری کاملا اشتباه است. در عوض، باید بدانید که 93 درصد افراد ثروتمند از راهنمایی مشاوران کمک می گیرند و اگر دیگران به آنها نیاز داشته باشند هم کمکی را از آنها دریغ نمی کنند.

شما هم باید آمادگی درخواست کمک از دیگران را در مسیری که به سوی موفقیت طی می کنید داشته باشید. یادتان باشد تحقیقات نشان داده که آدم های موفق اهل گله و شکایت نیستند و از سایرین هم انتقاد نمی کنند. آنها اعتقاد دارند که با هر کمکی که به دیگران می کنند، ده برابر آن را دریافت می کنند.

پس موفقیت را با دیگران به اشتراک بگذارید. از نتایجی که به دست می آورید حیرت زده می شوید.


هدف گذاری می کنند؛ آرزو در سر نمی پرورانند

آدم های موفق موفقیت خود را مدیون خیالپردازی نیستند. به گفته توماس کورلی:"اگر می خواهید که آرزویتان به واقعیت بپیوندد باید برای دستیابی به آنها هدف گذاری کنید، اهداف را دنبال کنید و به آنها دست یابید. باید آرزوی خود را به فعالیت هایی قابل اجرا تقسیم کنید."

بعنوان مثال اگر آرزو داشته باشید که میلیاردر شوید خیلی خوب است، اما با آرزو کردن به جایی نمی رسید. در عوض باید اهدافی را برای خود تعریف کنید مثلا "هر ماه 200 هزار تومان بیشتر پس انداز می کنم." بدین شکل خیلی سریعتر به مقصد می رسید. پس آرزویتان را فراموش نکنید ولی آن را به اهدافی کوچکتر و قابل دستیابی بشکنید.

 

آنها باور دارند که خوش شانسند

افراد ثروتمند و خوش شانس انتظاری هم غیر از این از خود ندارند. و آدم های بد شانس هم انتظاری غیر از عکس این را ندارند.

تحقیقاتی که تا کنون در خصوص مثبت اندیشی انجام شده نیز موید این باور است. باربارا فردریکسون در تحقیقی نشان داد که احساسات مثبت می توانند بلافاصله توجه و قدرت تفکر فرد را گسترش دهند و او را قادر سازند ارتباطات در سطوح بالاتر را شکل دهد.

در طول زمان این عادات به موفقیت، سلامتی و شادمانی در ماه ها و سال هایی که پیش رو دارید می انجامد. حالا به این عبارت یک بار دیگر فکر کنید:"بعضی ها خیلی خوش شانس هستند". تعجبی ندارد، خوش بینی آنها کمک قابل توجهی به خوش شانس بودنشان می کند. پس تفکر مثبت را بخشی از عادات روزانه خود کنید تا ثروت و موفقیت را به سوی خود جلب کنید.


هیچ چیز را بی اهمیت و کوچک نمی شمارند

باور اشتباه دیگری که در خصوص افراد ثروتمند وجود دارد این است که آنها با آنچه دارند شاد و راضی نیستند. در واقع این افراد به جای اینکه به محض معرفی مدل جدیدی از یک اتومبیل از اتومبیلی که دارند دلزده شوند، بیشتر قدر آن را می دانند. تحقیقات نشان داده افرادی که برای داشته های خود قدردان هستند سطح درآمدشان 10 درصد بالاتر است.

بخشی از این روند به داشتن دیدی متفاوت از زندگی تجملی بستگی دارد که باعث میشود آنها درآمد بیشتر را با بالارفتن مخارج برابر ندانند. علاوه بر این، قدردانی اثرات مثبت دیگری هم به دنبال دارد که باید به روابط بهتر با سایرین و ارتقا سطح سلامتی اشاره کنیم.

 

تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار