تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 21
وزارت دفاع ایالات متحده از ساخت پهپادهای جدیدی خبر داده در آسمان محو می‌شوند! دست‌کم سه سال از شروع تحقیقات برای تولید این پهپادها گذشته و حالا مجموعه‌ی تحقیقاتی DARPA، معروف‌ترین مجموعه‌ی پژوهشی ارتش آمریکا، اعلام کرده تا دو سال دیگر این پهپادها به میدان جنگ خواهند آمد.

پهپادماه گذشته بود که DARPA از اعطای جایزه‌ای ۲/۵ میلیون دلاری به دو شرکت خبر داد که سرانجام راهی برای ساخت پهپادهای محوشونده پیدا کرده‌اند. این پهپادها بعد از انجام عملیات‌شان در هوا محو می‌شوند به گونه‌ای که هیچ ردی از انجام عملیات توسط آن‌ها برجای نمی‌ماند. البته فناوری کنونی به گونه‌ای است که امکان برگرداندن پهپادهای محوشده، یا اگر بهتر بگوییم ظاهرکردن آن‌ها هنوز وجود ندارد. اما مشخصا این فناوری برای جلوگیری از افتادن پهپادها به دست دشمن یا لو رفتن یک عملیات بسیار مفید خواهد بود.


پروژه‌ی پهپادهای محوشونده در قالب پروژه‌ی بزرگ‌تری به اجرا درآمده که با نام پروژه‌ی «منابع قابل برنامه‌ریزی محوشونده» یا VAPR شناخته می‌شود. هدف این پروژه طراحی و تولید دستگاه‌های الکترونیکی قابل برنامه‌ریزی است که پس از انجام کار خود، در محیط محو می‌شوند و ردی از عملکرد خود برجا نمی‌‌گذارند.

برسام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار