تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 21
وزارت دفاع کره جنوبی، به‌تازگی اعلام کرده که با پرورش یک ارتش سایبری، قصد مقابله با حملات همتای شمالی خود را دارد.
وزارت دفاع کره جنوبی به‌تازگی اقدام به ایجاد بخشی برای آموزش دفاع سایبری به نیروهای جوان کرده و از طریق آن قصد دارد تا یک ارتش سایبری را برای مقابله با حملات کره شمالی آموزش دهد. این افسران آموزش دیده، در ازای شرکت در این کلاس‌ها، باید به دولت تعهد بدهند تا حداقل هفت سال در اختیار واحد جنگ سایبری ارتش این کشور قرار بگیرند و در نبرد سایبری با کره شمالی مشارکت داشته باشند.

درگیری‌های دو کره در ظاهر، از حدود 60 سال پیش و با پایان یافتن جنگ دو کره، به پایان رسیده است، اما در فضای غیرعلنی هنوز ادامه دارد. علاوه بر آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ که سبب گسترش دامنه اختلافات دو کره شده است، درگیری‌ها در فضای سایبری نیز سبب شده است تا کره جنوبی، به همتای شمالی خود، دائماً اتهامات سایبری مکرری را نسبت بدهد.

مقامات سئول مدعی هستند که کره شمالی، یک ارتش سایبری بسیار قوی دارد و حداقل در سه سال گذشته، حملات سایبری بسیار سنگینی را علیه منافعی در کره جنوبی انجام داده است. لازم به ذکر است که کره جنوبی، یکی از شرکای راهبردی آمریکا در منطقه محسوب شده و یکی از کشورهای صاحب‌نام در عرصه فناوری اطلاعات نیز محسوب می‌شود.

از طرفی پیشرفت فناوری در این کشور، سبب شده است تا کره جنوبی، به یک کشور تمام الکترونیک تبدیل شود و کنترل هر چیزی در این کشور، به‌وسیله تجهیزات الکترونیک صورت بپذیرد. همین موضوع، سبب شده است تا کره جنوبی، به یک هدف جذاب برای هکرها تبدیل شده و زیرساخت‌های حیاتی در این کشور، دائماً مورد تهاجم قرار بگیرند.

تخاصم بین دو کره نیز سبب شده است تا کره شمالی، همواره در صدر احتمالات برای سازمان‌دهی حملات سایبری علیه همتای جنوبی قرار بگیرد و این در حالی است که اهداف کمی در کره شمالی برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه سایبری توسط کره جنوبی موجود است. به ادعای مقامات کره جنوبی، ارتش سایبری کره شمالی، طی چند ماه گذشته با رشد قابل‌توجهی از لحاظ تعداد نیرو و حجم توانایی‌ها مواجه بوده و تعداد نیروهایش را حداقل به بیش از شش هزار نفر افزایش داده است.

سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار