تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016 June 21
دیروز در خبرها خواندید که تعرفه مکالمه تلفن ثابت از امروز اول تیرماه، پنجاه درصد افزایش می یابد. اما به نقل از روزنامه فناوران اطلاعات، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و معاون وزیر ارتباطات، صحبت های روز گذشته وزیر ارتباطات را اصلاح کرد و گفت: تعرفه های جدید تلفن ثابت از ایتدای ماه(امروز) اعمال نمی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اعلام افزایش 50 درصدی نرخ تلفن ثابت اعلام کرد افزایش این نرخ از ابتدای ماه اعمال می شود. این در حالیست که افزایش تعرفه ها صرفا مصوبه رگولاتوری را دارد و باید به تصویب دولت هم برسد. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هفته گذشته در یک جدول تعرفه ای، نرخ های جدیدی را برای خدمات اینترنت و تلفن ثابت تصویب کرد. اگر چه جزییات این مصوبه تا کنون از سوی این کمیسیون اعلام رسمی نشده است اما وزیر ارتباطات ازافزایش 50 درصدی نرخ مکالمات درون شهری خبر داده است.


در همین حال برات قنبری رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در پی اعلام نرخ جدید تلفن ثابت از سوی وزیر ارتباطات گفت: ما تابع نظر کمیسیون تنظیم مقررات هستیم و تعرفه های جدید را پس از ابلاغ، اجرایی می کنیم.
قنبری با بیان اینکه پیشنها مخابرات برای تغییر نرخ های مخابراتی، علاوه بر افزایش نرخ مکالمه، افزایش آبونمان و حق اتصال را نیز شامل میشد، گفت: ما تابع مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستیم و توقع نداشتیم که کمیسیون عیناً با پیشنهاد ما موافقت کند.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه جزییات زیادی از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در اختیار ندارد افزود: در این پکیج هم افزایش قیمت و هم کاهش قیمت در بخش تلفن و اینترنت دیده شده است و به زودی از سوی دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اطلاع رسانی می شود. در این زمینه وزارت ارتباطات برای تایید نهایی دولت، با شورای اقتصاد نیز جلساتی داشته است.


همزمان با توضیحات رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: کاهش قیمت نیاز به تایید دولت ندارد اما تمامی افزایش قیمت ها باید توسط دولت تایید شود که از این رو این مصوبه نیز پس از اخذ مجوز دولت اجرایی خواهد شد.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار