کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 20
همه ما می دانیم که 71 درصد از کره زمین از آب تشکیل شده است. با در نظر گرفتن این آمار، احتمالا به این فکر می افتید که هر روز به تعداد گوشی های هوشمند ضدآب افزوده خواهد شد. بله همین طور است. گوشی هایی همچون سامسونگ گلکسی اس7 و گلکسی اس 7 اج در مقابل آب مقاوم هستند و حتی می توان آنها را برای مدتی در آب فرو برد. اما به نظر می رسد این روال مورد پسند برخی سازندگان گوشی های هوشمند نیست.

در حال حاضر اگر نگاهی به پنج شرکت برتر سازنده گوشی های هوشمند بیاندازیم می بینیم که سامسونگ تنها شرکتی است که به عرضه گوشی های ضدآب می پردازد. سونی که گوشی های اکسپریا Z اش دارای قابلیت ضد آب بود، از ارائه این قابلیت در نسل جدید این گوشی صرف نظر کرده است. موتورولا و اچ تی سی هم تنها به عرضه گوشی هایی که در مقابل قطرات آب و باران مقاومت دارند بسنده کرده اند.


اما در این میان شرکت هایی نیز وجود دارند که هیچ گاه گوشی های ضد آب عرضه نکرده اند و شائومی یکی از آنها است. لی جان موسس شیائومی به تازگی در این باره به اظهارنظر پرداخته و علت عدم تولید گوشی هایی با قابلیت مقاومت در برابر آب علیرغم درخواست های زیاد مشتریان را توضیح داده است.


به نظر آقای جان، نخستین دلیل برای عدم تولید چنین گوشی هایی این است که هر نوع آسیبی به گوشی باعث از بین رفتن قابلیت ضدآب بودن آن می شود. این اتفاق می تواند حتی با کوچکترین آسیبی به بدنه گوشی هم پدید بیاید.


همچنین، هزینه افزودن قابلیت مقاومت در برابر آب به گوشی های هوشمند باعث افزایش قیمت نهایی هر دستگاه می شود و این دلیل دوم شیائومی برای عدم ارائه این قابلیت است. آقای جان گفته اگر روزی مطمئن شود مشتریان این شرکت راضی هستند تا مبلغی معادل بیست تا سی درصد بیشتر از قیمت هر گوشی را بپردازند، این قابلیت را ارائه خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار