کد خبر: ۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 19
از زمان ورود آیفون SE به بازار، دو ماه و نیم گذشته است اما اپل هنوز نتوانسته مشکل تاخیر در عرضه آیفون SE را حل کند. مسئله‌ای که برای تیم کوک کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا مدیر عامل اپل اعتقاد دارد تجهیزات و تدارکات این شرکت به اندازه کافی قدرتمند هستند.

بعد از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در هفته گذشته، گزارش فروشگاه‌های اپل نشان می‌دهد که سفارش‌های جدید آیفون SE برای رسیدن به دست مشتریان به دو هفته زمان نیاز دارند. این گوشی فروردین ماه روانه بازار شده و تامین آن همچنان ادامه دارد. گزارش‌هایی که در اردیبهشت ماه منتشر شد نشان می‌داد که اپل با توجه به بیشتر شدن تقاضا برای خرید آیفون SE، قصد دارد پنج میلیون دیگر از این دستگاه را تولید کند. اگر این اطلاعات درست باشد، این احتمال وجود دارد که در تابستان نیز با تقاضای زیاد و تاخیر در عرضه آیفون SE مواجه باشیم. افزایش تقاضا با تاخیر در عرضه رابطه مستقیم دارد و کاربران هرچه بیشتر به این گوشی علاقه نشان دهند، باید مدت بیشتری منتظر بمانند تا آیفون SE به دستشان برسد.

iphone-se.0.0

عدم توانایی اپل در پاسخ به علاقه کاربران از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، این شرکت سال گذشته بعد از آنکه تقاضا برای ساعت هوشمند اپل افزایش یافت نیز دچار این مشکل شده بود. تبلیغات اپل در آن زمان نشان می‌داد که رسیدن این گجت بدست خریداران 4 تا 6 هفته طول خواهد کشید اما کاربران با یک هفته تاخیر آن را دریافت کردند. اوایل سال جاری میلادی، اپل آیفون SE را برای کسانی که خواهان امکانات آیفون در اندازه‌ای کوچکتر بودند ارائه کرد. نسخه 16 گیگابایتی این گوشی که نسخه پایه آن نیز محسوب می‌شد، با قیمت 399 دلار راهی بازار شد که پایین‌ترین قیمت در تاریخ آیفون‌ها به شمار می‌رفت.

iphone-se-21

"استقبال کم‌نظیر از آیفون SE ما را شگفت‌زده کرده است. ما این مسئله را می‌پذیریم که تاخیر در رسیدن این محصول بدست مشتریان، به علت پیش‌بینی اشتباه ما بوده است.” تیم کوک این سخنان را در کنفرانس ارائه گزارش مالی اپل در اردیبهشت ماه به زبان آورده است.

ترنجی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار