کد خبر: ۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 18
سه کاوشگر فضانورد از جمله «تیم پیک» اولین فضانورد بریتانیایی آژانس فضایی اروپا، بعد از گذراندن 186 روز در فضا امروز به زمین بازگشتند.

سه کاوشگر فضانورد از جمله «تیم پیک» اولین فضانورد بریتانیایی آژانس فضایی اروپا، بعد از گذراندن 186 روز در فضا امروز به زمین بازگشتند.

به گزارش «تابناک» فضانورد بریتانیایی «تیم پیک» به همراه فضانورد ناسا «تیم کاپرا» و فضانورد روس «یوری مالنچنکو» امروز صبح بعد از جدایی از ایستگاه بین المللی فضایی در پایگاهی در قزاقستان فرود آمدند.

بازگشت سه فضانورد ناسا به زمین بعد از گذراندن 186 روز در فضا


این سه همکار فضانورد به وسیله یک فضاپیمای روسی به نام «سویوز» که به گونه ای طراحی شده تا گرما و فشار ناشی از ورود به جو کره زمین را به خوبی تحمل کند به خانه بازگشتند. سفر آنها از ایستگاه بین المللی فضایی تا رسیدن به زمین در حدود 6 سال به طول انجامیده است.

این هر سه در دسامبر سال 2016 برای انجام ماموریت خود به مدار زمین فرستاده شدند و از آن زمان تا کنون چندین تجربه منحصر به فرد فضایی داشته و چند صد تصویر زیبا را از فضا برای زمین ارسال کردند. مهمترین ماموریت این سه ماراتن چند ساعته در ایستگاه بین المللی فضایی بوده است.

وقتی این سه پا به زمین گذاشتند اولین اقدام آن بود که تحت آزمایش های پزشکی و فیزیکی متعدد قرار گرفتند تا وضعیت آنها در فضا و تاثیر زندگی طولانی مدت در خارج از کره زمین بر شرایط فیزیکی و جسمانی آنها مشخص شود. هنوز سه تن از همکاران آنها در ایستگاه فضایی بین المللی باقی مانده اند. «جف ویلیامز» اولگ اسکریپوچکا» و «الکسی اوچینین» منتظر هستند تا سه فضانورد دیگر جای آنها را در ایستگاه بگیرند تا آنها به خانه باز گردند.

نکته جالب آنکه در ایستگاه بین المللی فضایی، فضانوردان در طول یک روز 16 طلوع و غروب خورشید را مشاهده میکنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار