کد خبر: ۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 18
تازه‌های بازار گوشی موبایل به پرچم‌داران ۳ تولیدکننده کره‌ای، تایوانی و چینی‌ اختصاص دارد. رقابت فعلی بر سر قابلیت‌های دوربین و عکاسی است که در هر سه مدل ال‌جی G5، اچ‌‌تی‌‌سی ۱۰ و هواوی P9، تعداد دوربین به عدد سه افزایش یافته است.
رقابت در بازار گوشی تلفن همراه ایران بین تولیدکنندگان خارجی مانند همیشه تنگاتنگ است. امروز این رقابت با نگاه رقبا به یکدیگر به ۳ دوربین رسیده و اغلب سازندگان با تجهیز پرچم‌داران خود به دو دوربین در پشت درصدد جذب دوستداران عکاسی هستند.

در حالی که رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاهها از بهترین گزینه‌های دانشجویان به شمار می‌رود و بهترین استعدادها جذب آن می‌شوند، انتظار می‌رود محصولات الکترونیک ایرانی در بازار عرضه و مصرف شود، اما جدیدترین پرچم‌‌داران بازار داخلی به محصولات ۳ شرکت تایوانی HTC، شرکت کره ای LG و شرکت چینی Huawei اختصاص دارد.

*HTC10 با دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی

HTC10 یک گوشی با صفحه‌ نمایش ۵.۲ اینچی با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ است که از شبکه 4G و زبان فارسی پشیبانی می‌کند.

جدیدترین گوشی پرچم‌‌دار HTC دارای ۳۲ گیگابایت ظرفیت حافظه ذخیره‌‌سازی قابل افزایش تا ۲۰۰ گیگابایت و ۴ گیگابایت حافظه رم است.


صفحه‌ نمایش ۵.۲ اینچی این گوشی با فناوری Super LCD 5 ساخته شده که برای مقابله با ضربه با Corning Gorilla Glass 4 محافظت می‌شود.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی HTC10 از دو فلش قدرتمند از رنگ‌های سرد و گرم کمک می‌گیرد که کیفیت عکس‌برداری در نور کم را بهبود می‌بخشید.

این گوشی از شبکه ارتباطی نسل چهارم (4G)، فناوری‌ ارتباطی NFC و بلوتوث نسخه ۴.۲ پشتیبانی می‌کند.

HTC10 از دو پردازنده دو هسته‌ای ۶۴ بیتی کوالکام با تراشه اسنپ‌دراگون Kryo با فرکانس ۲.۱۵ و ۱.۶ استفاده می کند که پردازش‌های این گوشی را سریع‌تر کرده است.

سیستم‌عامل این گوشی اندروید مارشملو استفاده می‌کند.

قابلیت شارژ سریع، اثرانگشت، ژیروسکوپ، شتاب سنج، قطب‌نما از دیگر امکانات این گوشی است.

*LG G5 با دو دوربین اصلی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی

LG G5 دارای صفحه نمایش ۵.۳ اینچی، دو دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی گوشی ۸ مگاپیکسلی است و حدود دو میلیون تومان قیمت دارد.

جدیدترین پرچدار ال جی ۱۵۹ گرم وزن دارد و دارای ابعاد ۱۴۹.۴ در ۷۳.۹ در ۷.۷ میلی‌متر است. ویژگی بارز این گوشی بدنه تمام‌فلزی آن است.


این گوشی از چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی قابل ارتقا‌ تا ۲۰۰ گیگابایت بهره می برد. سیستم‌عامل LG G5 اندروید ۶ مارشملو است.

LG G5 دارای تراشه اسنپ‌ دراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام با ۴ گیگابایت رم و چهار هسته و دارای باتری ۲۸۰۰ قابل تعویض میلی‌آمپر ساعتی است.

این گوشی از دو دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی با کیفیت 4K فیلم‌برداری و دوربین جلوی گوشی ۸ مگاپیکسلی بهره می برد. با اضافه شدن یک دوربین اضافی به پشت، کاربر می تواند بزرگ‌نمایی اپتیکال بهره مند شود و به صورت دستی فاصله‌ کانونی دوربین را تنظیم کند.

صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی LG G5 از نوع IPS با کیفیت QHD است که با محافظ‌ گوریلاگلس ۴ محافظت شده است.

از جمله تفاوت های این گوشی انتقال دکمه‌های تنظیم صدا از پشت به لبه‌های گوشی است. درگاه جادویی (Magic Slot) با امکان اضافه کردن قطعات سخت‌افزاری به گوشی از دیگر تفاوت های این گوشی است.

سنسور تشخیص اثرانگشت و اسکنر چشم از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

*Huawei P9 با دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی

Huawei P9 دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی است که با حافظه ۳۲ گیگابیتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.


پرچم‌دار جدید شرکت چینی هوآوی Huawei P9 با قاب تمام فلزی‌ ساخته شده و حدود ۱۴۴ گرم وزن و ۶.۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

هوآوی در این گوشی برای بهبود عکاسی از لنز‌های شرکت آلمانی لایکا استفاده کرده است. برای عکاسی بهتر در محیط‌هایی کم با نور، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فلش LED دو رنگ به فوکوس لیزری برای فوکوس بهتر و یکی از دوربین ها به سنسور RGB مجهز شده اند. دوربین جلوی P۹ نیز ۸ مگاپیکسل است.

صفحه نمایش ۵.۲ اینچی این گوشی با تراکم ۴۲۳ پیکسل بر اینچ و با فناوری IPS-Neo ساخته شده است.

این گوشی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ نسل چهارم (4G) پشتیبانی می‌کند و ظرفیت باتری آن ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که با ۱۰ دقیقه شارژ، ۶ ساعت بدون وقفه مکالمه را امکان‌پذیر می‌کند.

Huawei P9 در یک نسخه با ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی و نسخه دیگری با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی عرضه شده است.

هوآوی در ساخت این گوشی از پردازنده ۶۴ بیتی Kirin 955 هوآوی استفاده کرده است.

حسگر اثر انگشت دقیق‌تر از نسل چهارم حسگر‌ها و برخورداری از درگاه ارتباطی USB Type-C برای پشتیبانی از فناوری‌های موجود از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

هوآوی همچنین مدل و P9 پلاس را نیز همزمان با P9 عرضه کرده است. P9 پلاس نیز دو سیم کارت و دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی Full HD است.

این گوشی به باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری مجهز است.   

فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار