تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 18
گروه "lone hacker"، مسئولیت حملات سایبری به دموکرات‌ها را در آمریکا را پذیرفت.
در پی حمله یک گروه سایبری به کمیته ملی حزب دموکرات در آمریکا، باز هم بازار اتهامات رونق گرفت و این بار اتهام این حمله به روسیه نسبت داده شد، موضوعی که مطابق دفعات پیش با واکنش سرد روس‌ها مواجه گردید. حال با گذشت چند روز از این اتفاق، یک گروه به نام "lone hacker" مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

در پی این حمله، اعلام شد که هکرها، به شنود ارتباطات داخلی این کمیته و سرقت اطلاعاتی پرداخته‌اند که حزب دموکرات از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در اختیار داشته است. یکی از سخنگوهای دولت روسیه نیز به تازگی به این خبر واکنش نشان داده و هرگونه مشارکت دولت در انجام این حمله را رد کرده‌اند.

این گروه هکری که ظاهراً با نام "Guccifer 2.0"، شناخته می‌شود، در واکنش به جمله‌ای که یکی از شرکت‌های امنیتی در مورد مهاجمان به این حزب منتشر کرده است نیز، متن جالب توجهی را منتشر کرده است. در متنی که توسط این گروه هکری در پاسخ به این شرکت امنیتی منتشر شده، آمده است: «گفته شده گروهی که این حمله را انجام داده است، یک گروه هکری بسیار قدرتمند، با توانایی‌های پیچیده بوده است، ما خوشحالیم که به توانایی‌های ما پی برده‌اند، اما باید بگوییم که این حمله برای ما، حمله ساده‌ای بود، بسیار ساده!». همچنین این گروه هکری، تعدادی از اسنادی را که مدعی است در این حمله به سرقت برده است منتشر کرده و آن‌ها را، سندی برای اثبات ادعای خود می‌داند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار