کد خبر: ۴۳۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 18
در سال‌های ابتدایی دهه 1950، باستان‌شناسان چند کتیبه رُسی متعلق به قرن 14 قبل از میلاد را در شهر باستانی أوغاریت‎ سوریه پیدا کردند.
در سال‌های ابتدایی دهه 1950، باستان‌شناسان چند کتیبه رُسی متعلق به قرن 14 قبل از میلاد را در شهر باستانی أوغاریت‎ سوریه پیدا کردند.

روی این کتیبه‌های با خط میخی چیزهایی به زبان «هوری» نوشته شده بود که به زودی مشخص شد که قدیمی‌ترین قطعه موسیقی کشف‌شده است.

به قدیمی‌ترین موسیقی دنیا گوشی کنید / یک سرود سومری که ۳۴۰۰ سال پیش نوشته شد

آنه درفکورن کیلمر، استاد آشورشناسی دانشگاه کالیفرنیا در سال 1972 موفق شد این علایم میخی را کشف رمز کند. البته مورخان دیگر هم به نوبه خود ترجمه‌هایی از این کتیبه‌ها داشتند. از زمان انتشار این نت ها و تئوری موسیقی که به واسطه آن این نت ها کشف شده اند، سایر محققان نسخه های متفاوتی از این موسیقی را منتشر کرده اند.

ریچارد فینک در سال 1998 طی مقاله ای در Archeologia Musicalis وجود یک نوع از تئوری موسیقی و موسیقی هفت نتی دیاتونیک را به همراه هارمونی در 3400 سال قبل تایید کرد که ریشه های آن به یونان باستان نیز رسیده بوده است.

همچنین ریچارد کروکر همکار کیلمر نیز با اشاره به این موضوع تاکید کرده بود که این کشف انقلابی در دیدگاه ها در مورد ریشه هیا موسیقی غربی به وجود آورده است. 

بعدا کیلمر و کروکر یک کتاب صوتی با نام Sounds From Silence را منتشر کردند که طی آن اطلاعاتی نیز در مورد موسیقی باستانی شرق به همراه تصاویری از کتیبه های یافته شده ارائه نمودند. 

در زیر نمونه ای ساده از موسیقی که کیلمر از دل این کتیبه های سومری بیرون کشیده است را گوش کنید:





انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
1
0
اين فيلم متاسفانه تصاوير غير اخلاقى داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
از موسیقی لذت ببر، نغمه هایی که از پس هزاران سال بگوش می رسند. می تونی چشمات رو بر روی تصاویر ببندی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار