تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 18
در پی انفجار خط لوله ی گاز در منطقه ی شهران تهران، خسارات سنگینی به این ناحیه و برخی زیرساخت های ارتباطی وارد شده است. شدت انفجار به حدی بود که گودال بزرگی در محل حادثه از خود به جای گذاشت و ارتباط تلفن ثابت و همراه در بخش هایی از منطقه ی غرب و شمال غرب تهران قطع شد.
ظهر روز گذشته، مدیران همراه اول اعلام کردند بخشی از ارتباط از طریق مسیر های جایگزین برقرار شده و این اپراتور در تلاش است به جای فیبر زمینی که از بین رفته، از مسیر هوایی جایگزین استفاده کند. آنها همچنین وعده دادند تا افطار روز گذشته برای وصل کامل ارتباط موبایلی همراه اول در این منطقه اقدام کنند. ظاهراً مسئولان همراه اول به وعده ی خود عمل کرده اند و هم اکنون طبق پیش‌بینی ها، ارتباط تمامی مشترکان همراه اول در منطقه ی حادثه برقرار شده و شبکه به حالت عادی بازگشته است.

اما ارتباطات موبایلی مشترکان همراه اول در این منطقه تنها مشکل ارتباطی به وجود آمده بر اثر انفجار مهیب لوله ی گاز نبوده است. محمد رضا بیدخام، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات تهران، درباره ی میزان خسارات انفجار لوله ی گاز به شبکه ی مخابراتی منطقه ی غرب تهران گفته است: «خسارت بسیار سنگین است و ارتباط ۵۵ هزار خط تلفن ثابت با مشکل مواجه است».

وی با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت در دست نیست گفته است: «کل شبکه ی کابلی سیم مسی و فیبر نوری و اولین حوضچه ی مادر مخابراتی در منطقه ی حادثه از بین رفته است. ترمیم این خسارت به زمان زیادی نیاز دارد و حداقل در هفته ی آینده جبران نخواهد شد».

حوضچه های مخابراتی به کانال هایی گفته می شود که مخابرات برای انتقال کابل های سیمی و فیبر نوری، زیر معابر شهری حفر می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار