تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 18
دادگاهی دد چین دستور توقف فروش دو مدل از گوشی های هوشمند اپل یعنی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را در این کشور صادر کرده است. این دستور به اتهام کپی برداری اپل از برندهای چینی صادر شده است.

دادگاهی دد چین دستور توقف فروش دو مدل از گوشی های هوشمند اپل یعنی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را در این کشور صادر کرده است. این دستور به اتهام کپی برداری اپل از برندهای چینی صادر شده است.

به گزارش «تابناک» اداره ثبت حقوق معنوی پکن گفته است که اتهام کپی برداری یا نقض حقوق مالکیت معنوی توسط یک شرکت چینی با نام «شنژن بایلی» در مورد گوشی هوشمند 100C صادر مطرح شده است. اپل اکنون به دنبال تجدید نظر در حکم صادر شده است.

اپل از فروش دو مدل آیفون در چین منع شد / اتهام کپی برداری اپل از گوشی های چینی


هنوز مشخص نیست که تبعات مالی این اتفاق برای اپل چه خواهد بود. آنگونه که امروز وال استریت ژورنال گزارش داده است، بسیاری از فروشگاه های کشور چین از حدود یک ماه قبل فروش آیفون 6 و 6 پلاس را متوقف کرده اند و به جای آن اقدام به فروش مدل های جدیدتر این هوشمند میکنند. همچنین گفته میشود که اپل به زودی تولید این دو مدل گوشی را متوقف خواهد کرد.

در عین حال این موضوع تنها بخشی از چالش های بزرگی است که اپل برای کسب و کار خود در چین با آن مواجه است، یعنی در بزرگترین بازار اپل در خارج از ایالات متحده. این شرکت پیش از این در ماه آوریل مجبور شده بود فروشگاه های iBook و iTunes Movies را تنها شش ماه پس از افتتاح رسما تعطیل کند. این امر بیش از همه ناشی از قوانین نظارتی دولتی در چین است که گسترش محتوی آنلاین خارجی در این کشور را به شدت محدود کرده است. بر این اساس شرکت های خارجی باید در ابتدا برای این محتوی مجوز دولتی دریافت کرده و بعد از آن به دنبال یک شریک داخلی بگردند.

این موضوع منجر به آن شد که اپل برای اولین بار در ماه آوریل کاهش فروش آیفون را اعلام کند و بر اساس آن فروش این هوشمند در چین 11 درصد کاهش داشت.

با همه این ها چین همچنان به عنوان یکی از مهمترین بازارهای اپل مطرح است و این موضوع را بیش از همه سفر اخیر تیم کوک به این کشور برای مذاکره و دیدار با شرکت های تکام و اینترنتی چین نشان میدهد. طی این دیدار وزیر صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین اپل را به خاطر همکاری خوب و نزدیک با چین تحسین کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار