کد خبر: ۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 15
امروز آژانس تحقیقات سرطان سازمان ملل اعلام کرده است که نوشیدن مایعات خیلی داغ میتواند دلیل احتمالی ابتلا به سرطان باشد و البته قهوه داغ را از این موضوع استثنا کرده است.

امروز آژانس تحقیقات سرطان سازمان ملل اعلام کرده است که نوشیدن مایعات خیلی داغ میتواند دلیل احتمالی ابتلا به سرطان باشد و البته قهوه داغ را از این موضوع استثنا کرده است.

به گزارش «تابناک» آژانس بین المللی تحقیقات سرطان که بخشی از سازمان بهداشت جهانی است، با اعلام این مطلب و با استناد به تحقیقاتی که بر روی هزار مطالعه علمی صورت گرفته، اشاره کرده است که قهوه را نمیتوان در دسته کارسینوژن ها یا مواد سرطان زا دسته بندی کرد.

به گزارش «وال استریت ژورنال» این نهاد اعلام کرده که نوشیدن مایعات خیلی داغ میتواند منجر به ایجاد سرطان مری شود اما نوشیدن جوشانده های گیاهی و همچنین قهوه دریک دمای متعادل هیچ خطری برای سرطان در بر ندارد.

آژانس تحقیقات سرطان سازمان ملل: نوشیدن مایعات داغ منجر به سرطان میشود / ایرانی ها در معرض ابتلا به سرطان مری


نتایج این تحقیقات در حالی منتشر میشود که پیش از این سازمان بهداشت جهانی در سال 1991 قهوه را جزو دسته مایعات سرطان زا طبقه بندی کرده بود و خطرات آن را در ابتلا به سرطان مثانه یادآوری کرده بود اما تحقیقات بعدی نشان داد که مصرف قهوه هیچ ارتباطی با سرطان مثانه ندارد.

انستیتو تحقیقات سرطان آمریکا حتی بعدا اعلام کرد که نوشیدن قهوه میتواند در درمان یا پیشگیری از ابتلا به سرطان مفید باشد. همین مسائل منجر به آن شد که اخیرا آژانس تحقیقات سرطان سازمان ملل با دعوت از 23 محقق همه مطالعات صورت گرفته بر روی قهوه و چای طبیعی گیاهی را مورد بازبینی قرار دهد و به این نتیجه برسد که شواهد کافی برای سرطان زا بودن این مواد در دست نیست.

اما در عین حال این آژانس تاکید کرده که شواهد مهمی وجود دارد که نوشیدن مایعات داغ بالاتر از دمای 65 درجه سلیسیوس میتواند منجر به سرطان مری شود.

این تحقیقات بر اساس مطالعاتی که در کشورهای ایران، چین و آمریکای جنوبی، که در آنها مصرف چای با دمای بالای 70 درجه معمول است صورت گرفته.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار