کد خبر: ۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 15
اگر تا به امروز فکر می کردید که فقط تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ به تولید گوشی هایی با صفحه نمایش خمیده علاقه دارند، بهتر است تجدیدنظر کنید. اپل در سال 2011 ایده ای به مراتب جدی تر را در سر می پروراند. این شرکت در آن زمان موفق به ثبت حق اختراعی شده بود که به موجب آن می توانست دستگاهی الکترونیکی با صفحه نمایش خمیده تولید کند.

طراحی این گوشی به نحوی است که صفحه نمایش دور تا دور آن را پوشانده است. برای درک بهتر این طرح، یک گوشی گلکسی اج سامسونگ را تصور کنید که دو طرف آن صفحه نمایش باشد، البته با نشان تجاری اپل.


این ایده در مقایسه با گوشی های تاشویی که سامسونگ قصد عرضه آنها را دارد به یک میزان جنجالی است. از طرف دیگر، با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت تولید گوشی های هوشمند انجام شده، تولید گوشی هایی با صفحه نمایش خمیده امروزه بسیار ساده تر از قبل شده است. با این حال، اگر به این ماجرا از دید کاربران نگاه کنیم، شاید هنوز هم درک آن کمی دشوار باشد.


برخلاف گوشی های هوشمند با لبه های خمیده مانند گلکسی اس 7 اج، این مدل از آیفون فاقد هر گونه لبه خواهد بود. صفحه نمایشی که این گوشی را در بر می گیرد یکپارچه خواهد بود. با این حال، هنوز هم نقاطی از این گوشی درنظر گرفته شده تا نقش محل قرارگیری دکمه های سخت افزاری همچون دکمه های تنظیم صدا که از قدیم رایج بوده را ایفا کنند.


یکی از نکات جالب توجه درباره این گوشی این است که فاقد دکمه خانگی است. به این ترتیب می توان انتظار داشت که از فناوری تشخیص حرکات بدن برای انجام کارهایی که توسط دکمه خانگی انجام می شود استفاده شود. همچنین، این امکان نیز وجود دارد که اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش جاسازی شود.


طبیعتأ می توان درباره کاربردی بودن چنین گوشی هوشمندی بحث کرد. البته، تخصیص تمام گوشی به صفحه نمایش باعث افزایش زیبایی آن می شود، اما هنوز نسبت به کارا بودن آن جای تردید وجود دارد.

 

iphone

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار