تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 15
ژو جیاکیانگ، یکی از مهندسان برنامه‌نویس شرکت IBM در چین متهم شده که کدهای اصلی یا Source Code های این شرکت و برخی اطلاعات محرمانه‌ی دیگر از این شرکت دزدیده است. جیاکیانگ در حالی دستگیرشده که می‌خواسته کدهای آی.بی.ام. را به خریدارانی که در واقع ماموران مخفی بودند، بفروشد. جیاکیانگ با اتهام جاسوسی مالی درجه‌ششم روبروست و باید در دادگاه از خودش دفاع کند.

فروش کد های IBM

این مهندس ۳۰ ساله متهم است از دسترسی خود به اطلاعات شرکت IBM سوءاستفاده کرده و این اطلاعات را به سادگی دزدیده است. او که در ماه مه سال ۲۰۱۴ از این شرکت استعفا داده، مجموعه‌ای از کدهای اصلی این شرکت را عمدا کپی کرده و بعدتر برای فروش ارائه کرده است. کدهایی که جیاکیانگ دزدیده به سامانه‌ای مربوط می‌شود که می‌تواند سرعت عملکرد یک سیستم کامپیوتری را در زمان استفاده از چند سرور مختلف افزایش دهد و حفظ محرمانگی آن برای IBM اهمیت بسیار زیادی دارد.

این جاسوس علمی و اقتصادی، در بازه‌ای شش ماهه از سال ۲۰۱۵ بخش‌هایی از این کدها را در اختیار ماموران مخفی پلیس که خودشان را مشتری این کد جا زده بودند قرار داد تا اعتماد آن‌ها را جلب کند و بتواند آن‌ها را به پای میز مذاکره بکشاند. سرانجام پس از این شش ماه، ژو جیاکیانگ در هتل White Plains شهر نیویورک بازداشت شد. جیاکیانگ مدعی است می‌خواسته با استفاده از این کدها، نمونه‌ی خودش از نرم‌افزار IBM را بسازد و آن را به مشتریان احتمالی‌اش بفروشد.

برسام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار