تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 13
در پی اقدام تروریستی در کافه‌ای در اورلاندوی آمریکا و اخباری درباره‌ی پذیرش مسئولیت این عملیات توسط داعش، موج جدیدی از اسلام‌ هراسی و اسلام‌ ستیزی در ایالات متحده به راه افتاده است. هرچند شبکه‌ های اجتماعی عموما کارنامه‌ی خوبی در مواجهه با این رویدادها ندارند، اما این بار به نظر می‌رسد فیسبوک دست به کار شده و علاوه بر حذف کردن پست یکی از سیاست‌ مداران آمریکایی، او را به مدت سی روز از گذاشتن پست جدید منع کرده است.

اسلام ستیزی فیسبوک

پاملا گلر، سیاست‌ مدار و فعال سیاسی آمریکایی به دلیل مواضع ضد اسلامی‌اش در آمریکا شهرت دارد. او پیش از این هم در Facebook صفحه‌ای برای مخالفت با گسترش اسلام و ورود مهاجران به آمریکا را مدیریت می‌کرد که حالا این صفحه هم پاک شده است. این صفحه تا پیش از پاک شدن بیشتر از ۵۰ هزار عضو داشت.

اما این بار وقتی خانم گلر پست پر آب و تابی را درباره‌ی مسلمان بودن تروریست‌ها منتشر کرد، فیسبوک هم واکنش نشان داد و هم پست او را حذف کرد و هم خودش را برای مدت سی روز بلاک کرد. البته خانم گلر هم بیکار ننشسته و در مطلبی در سایت شخصی خودش فیسبوک را به سانسور کردن و مخالفت با آزادی بیان محکوم کرده است.

مدیران Facebook واکنشی به مطلب خانم گلر نشان نداده‌اند، اما اعلام کرده‌اند نوشته‌های نفرت‌آمیز علیه پیروان هیچ مذهبی را تحمل نمی‌کنند و بر اساس سیاست‌هایی که به همه‌ی کاربران اعلام کرده‌اند، چنین مطالبی را حذف خواهند کرد. گفتنی است عبارت «سخنان نفرت‌آمیز» یا Hate Speech شامل هر مطلبی نیست و تنها مطالبی را شامل می‌شود که تمامی اعضای یک گروه مذهبی، قومی یا نژادی را مورد اهانت قرار دهد یا افراد را به اقدام علیه آنها تشویق کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار