کد خبر: ۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 12
بر اساس آمار ارایه شده توسط سازمان پیشگیری و کنترل بیماری ها از سال 2012، سالانه بطور میانگین 210 هزار مورد جدید از سرطان ریه در آمریکا به ثبت رسیده است. اما جالب است بدانید که اخیرا یک وبسایت و یک اپلیکیشن جدید به بیماران مبتلا به سرطان ریه شانس زندگی طولانی تر را ارایه می دهد.
نتایج یک آزمایش بالینی انجام شده در فرانسه نشان داده است که اپلیکیشن موبایلی و وابسته به وب Moovcare می تواند برای افرادی که با سرطان ریه درگیر هستند شانس زندگی طولانی تر و بهتری را به ارمغان بیاورد. این اپلیکیشن علایم این بیماران را کنترل می کند و برای پرسنل مراکز درمانی که این افراد را تحت نظر دارند پیام های هشدار ارسال می کند.


این اپلیکیشن، که از بیماران می خواهد جدولی مربوط به علایم بیماری شان را به صورت هفتگی تکمیل کنند، شانس زندگی بیماران را تا 7 ماه نسبت به بیمارانی که سیستم روتین پیگیری درمان را طی می کنند افزایش می دهد. یکی از محققین این تیم تحقیقاتی از دانشگاه ژان برنارد فرانسه اظهار کرده است که کلید موفقیت این اپلیکیشن در این است که تغییرات و علایمی که از وخامت وضعیت بیمار خبر می دهند را در مراحل اولیه تعیین می کند که مداخلات درمانی زودرس تر را به همراه دارد که در نتیجه به افزایش امید زندگی بیمار می انجامد.


بیماران معمولا چند هفته پس از تغییر علایم به پزشک مراجعه می کنند و این باعث می شود روند درمانی آنها ایده آل نباشد. در این تحقیق 133 بیمار که شیمی درمانی اولیه را دریافت کرده بودند و در مرحله 3 یا 4 سرطان ریه قرار داشتند، هفته ای یک بار از اپلیکیشن مذکور استفاده کردند و در خصوص 12 علامت بالینی خود گزارش لازم را ثبت کردند.


بیمارانی که به طرز صحیح از اپلیکیشن استفاده کرده بودند، به نتایج قابل توجهی دست یافتند.  75% بیمارانی که در شرایط بحرانی بیماری قرار داشتند تا یکسال پس از استفاده از اپلیکیشن به زندگی ادامه دادند. در مقایسه فقط 49% از بیماران با وضعیت مشابه که فقط از درمان های معمول برخوردار بودند توانستند یک سال به زندگی خود ادامه دادند.


استفاده کنندگان این اپلیکیشن در روند درمان خود به سی تی اسکن کمتری نیز نیازمند شدند و  نیاز آنان به انواع تصویربرداری ها تا 50% کاهش یافت.


محققان اعلام کرده اند که آزمایشات بهبود قابل توجهی را در امید زندگی بیماران نشان داده است. البته این نتیجه در صورتی به دست می آید که تیم پزشکی نیز آموزش لازم را برای پاسخگویی به هشدارهای ارسالی از اپلیکیشن دریافت کرده باشد.


تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار