کد خبر: ۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 12
هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 یک هواپیمای بدون سوخت است که امروز بعد از یک سفر یکساله به دور دنیا، صحیح و سالم در نیویورک به زمین نشست. نیویورک آخرین مقصد آمریکایی سفر بیش از یکساله این هواپیما به دور جهان بود.
خلبانان این هواپیما ماجراجویان سوییسی به نام های Borschberg و Bertrand Piccard بودند که در سال گذشته تصمیم گرفتند دور دنیا را با این هواپیمای بدون سوخت و بدون انتشار گازهای آلوده کننده، پرواز کنند.

اولین مقصد تور دور دنیای Solar Impulse 2 در ماه مارس سال 2015 و از ابوظبی آغاز شد. این سفر با پشت سر گذاشتن چندین پرواز بر فراز آسیا ادامه پیداکرد که پیش از به دست آوردن رکورد اولین پرواز تک نفره بدون توقف جهان توسط Borschberg اتفاق افتاد. این رکورد مربوط به سفر 4 روز و 21 ساعت و 52 دقیقه ای این خلبان از ژاپن تا هاوایی بود که در تابستان سال گذشته به ثبت رسید.


این پرواز رکورد شکن به باتری هواپیما آسیب زد و به دلیل زمان بر بودن روند تعمیر و همچنین کاهش نور خورشید به دلیل تغییر فصل، خلبانان این سفر تصمیم گرفتند که پروازهای خود را در بازه یک ساله تکمیل کنند و این هواپیما در طول زمستان در هاوایی به سر می برد.


Solar Impulse 2 در اواخر آوریل هاوایی را به مقصد سان فرانسیسکو ترک کرد. پس از ترک نیویورک، طبق برنامه ریزی های انجام شده دو سفر دیگر بر فراز اقیانوس اطلس و اقیانوس مدیترانه باقی مانده که باید پیش از بازگشت به ابوظبی انجام شود.


علاوه بر ثبت رکورد پروازهای هوایی، این خلبانان قصد داشتند توجه همگان را به تغییرات جوی کره زمین جلب کنند و نشان دهند که تنها با استفاده از انرژی های تجدید پذیر و بدون نیاز به سوخت، چه کارهایی می توان انجام داد.
به گفته Piccard در سال گذشته:


مهم ترین بخش سفر ما ثبت رکورد نبوده است. این سفر برای نمایش قدرت تکنولوژی های پاک و کارهایی که می توان به کمک آن انجام داد تدارک دیده شد. افراد می توانند به طور همزمان به کاهش انتشار کربن دی اکسید و رشد اقتصادی کمک کنند.

 

Solar Impulse 2

 

Solar Impulse 2
Solar Impulse 2
Solar Impulse 2
Solar Impulse 2
Solar Impulse 2
Solar Impulse 2

 تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار