تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 12
فرماندهی سایبری آمریکا، به زودی رزمایشی را با محوریت دفاع از زیرساخت‌های ملی و با نام سایبر گارد 16، برگزار خواهد کرد.
فرماندهی سایبری آمریکا (US CYBERCOM)، به زودی رزمایش بزرگی را باهدف شبیه‌سازی حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی در این کشور آغاز خواهد کرد. همچنین، پررنگ‌تر کردن هشدار در مورد خطر رو به رشدی که صنایع برق و زیرساخت‌های مالی را در این کشور تهدید می‌کند، از جمله دیگر اهداف این رزمایش است.

در این رزمایش که با نام سایبر گارد 16 برگزار خواهد شد، پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکایی و کارکنانی از پنتاگون، پلیس فدرال آمریکا، وزارت امنیت داخلی و بخش خصوصی حضور دارند. ژنرال پال ناکاسون (Paul Nakasone)، فرمانده نیروهای مأموریت‌های ملی آمریکا دراین‌باره گفت: «سایبر گارد، سناریویی جذاب، واقع‌بینانه و البته پیشگیرانه از حملات سایبری به زیرساخت‌های آمریکایی را ارائه می‌دهد.»

ناکاسون، کسی که مسئولیت دفاع از شبکه‌های نظامی را بر عهده دارد، به‌صورت همزمان، وظیفه دارد تا در مواقع لزوم از زیرساخت‌های حیاتی آمریکا در برابر حملات سایبری دفاع کند. در این رزمایش که قرار است نزدیک به یک ماه به طول بینجامد، همکاری مشترکی بین بخش‌های مختلف دولتی و همچنین خصوصی برای مقابله با تهدیدات صورت خواهد پذیرفت. کارشناسان امنیتی آمریکایی معتقدند، این رزمایش به این علت انجام می‌شود که دولت، آمادگی لازم برای حفاظت از تأسیسات برق و 16 زیرساختی که اغلب آن‌ها برای کنترل و هدایت، به نیروی برق نیاز دارند را ندارد.

شرکت پشتیبان برق منطقه آمریکای شمالی، یک نهاد رسمی در این کشور است که از جانب دولت فدرال، مسئولیت دارد تا استانداردهای امنیتی خاصی را برای شبکه برق این کشور تعیین کند. این شرکت، مسئولیت دارد تا از ایجاد زیرساخت‌های امنیتی لازم در بخش تولید و توزیع برق در آمریکا، کانادا، باخا کالیفرنیا و مکزیک، اطمینان پیدا کند.

بر اساس آماری که وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر کرده است، تنها در سال 2015، 46 رخداد امنیت سایبری، صنعت برق این کشور را هدف قرار دادند. به اعتقاد کارشناسان، اهمیت دادن مسئولین آمریکایی به صنعت انرژی، دلیل بی‌اهمیت بودن بخش‌های دیگر در این کشور نیست، بلکه به این دلیل است که بخش تولید برق و انرژی، به یکی از جذاب‌ترین اهداف هکرها تبدیل شده و همواره بیشترین آمار حملات سایبری در سال را به خود اختصاص می‌دهد.

در آوریل گذشته، مایکل راجرز، فرمانده بخش سایبری در آمریکا، از بروز حملات سایبری متعدد به بخش تولید و توزیع برق در این کشور، ابراز نگرانی کرد و این حملات را تهدیدی بسیار جدی و بالقوه برای آمریکا قلمداد کرد. در بخش‌هایی از صحبت‌های راجرز آمده است: «چالش پیش رو، بروز حملات متعدد به‌صورت همزمان به زیرساخت‌های ما است؛ موضوعی که ما را نگران می‌کند.»

سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار