تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 11
چند وقتی هست که فیس بوک صحبت های زیادی در مورد امکان نمایش ویدئوهای ۳۶۰ درجه در اخبار ارائه می کند. به ظاهر به زودی شاهد اتفاقات زیادی در این حوزه خواهیم بود. مخصوصا اینکه با ارائه سرویس های مختلف واقعیت مجازی که تقریبا همه گردانندگان بزرگ آی تی دنیا در حال فعالیت بر روی آنها هستند، مبحث ویدئوهای ۳۶۰ درجه و امکان ضبط و مشاهد آنها جدی تر خواهد شد.
قرار دادن ویدئو 360 درجه در فیس بوک

فیس بوک در اولین قدم امکان آپلود فایل های ۳۶۰ درجه را به کاربر داده است. همان تصاویری که بصورت پانوراما Panorama می گیرید را از این به بعد می توانید روی اکانت خود در فیس بوک آپلود کنید. البته قبلا هم این امکان وجود داشت ولی فیس بوک با آن تصاویر همانند عکس های عادی برخورد می کرد ولی از این به بعد به راحتی می توانید فایل های سه بعدی یا ۳۶۰ درجه را با کشیدن موس روی آنها حرکت داده و بصورت دلخواه مشاهده کنید.

پیش بینی می شود این اولین قدم جدی فیس بوک برای اراده سرویس های بیشتر در حوزه واقعیت مجازی یا VR به کاربران باشد.

تقریبا همه ابزارهای عکاسی امروزی امکان تصویر برداری و عکاسی بصورت Panorama را دارند. نرم افزارهای مختلفی مانند نرم افزار دوربین گوگل، یا Google Street View و Camera 360 امکان تصویر برداری باکیفیت ۳۶۰ درجه را دارند.

پس از عکاسی می توانید همانند آپلود عکس بر روی فیس بوک آنها را در پروفایل خود قرار دهید. البته هنوز این سرویس بصورت کامل عمومی نشده و خود فیس بوک پس از تشخیص ۳۶۰ درجه بودن فایل، آنرا برای کاربران دیگر بصورتی که گفتیم قابل نمایش خواهد کرد. البته ممکن است برای برخی همچنان بصورت عادی نمایش دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار