تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 22
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که هکر های ایرانی موفق شده اند تا به یک تجهیزات و تاسیسات یک سد در 20 کیلومتری نیویورک نفوذ کنند.


روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که هکر های ایرانی موفق شده اند تا به یک تجهیزات و تاسیسات یک سد در 20 کیلومتری نیویورک نفوذ کنند.

همچنین یک موسسه امنیتی نیز مدعی شده است که ایران قادر است از طرق نفوذ های سایبری شبکه برق ایالات متحده را از کار بیندازد. بر این اساس که هکر های ایرانی موفق به دسترسی به گذرواژه ها و نقشه های کارگاهی نیروگاه های برق در سراسر ایالات متحده شده اند.

گفته شده که این عملیات هکری شامل هک Capline Corp نیز میشود که 82 نیروگاه برق در ایالات متحده و کانادا را مدیریت میکند. در حالی که گفته میشود که این عملیات سایبری توسط هکرهای ایرانی صورت گرفته است، اما گزارش ها حاکی از آن است که روس ها و چینی ها نیز طی ماه های اخیر موفق به نفوذ در زیر ساخت های اقتصادی ایالات متحده شده اند. چندی پیش نیز اداره امنیت داخلی ایالات متحده گفته بود هکر های داعش در حال تلاش برای نفوذ به نیروگاه های این کشور هستند.

وال استریت گزارش داده است از آنجایی که این نیروگاه ها مجهز به آخرین و پیشرفته ترین سیستم های امنیتی هستند، این عملیات هکری توسط یک گروه از هکرهای توانمند با روش های پیچیده صورت گرفته است.

البته این برای اولین بار نیست که رسانه ها و مقامات آمریکایی مدعی هک زیر ساخت های اقتصادی این کشور توسط هکرهای ایرانی و روسی میشوند. سال گذشته اداره امنیت داخلی گزارش داده بود که هکرهای روس با نفوذ به برخی نیروگاه های برق آمریکا موفق به نصب بدافزاری بر روی سیستم های این نیروگاه شدند که به آنها اجازه جاسوسی بلند مدت از تجهیزات را داده بود.

هرچند این ادعا هنوز همراه با ادعای بزرگتر حملات سایبری جدی نشده است، اما متخصصان امنیتی آمریکایی اذعان کرده اند که این نفوذ ها میتواند منجر به حملات سایبری و خطرناک بعدی از سوی هکرهای ایرانی و روسی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار