تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 11
واقعیت مجازی که تا چندی پیش بازاری خارج از دسترس به نظر می آمد و قلمرو فعالیت عده خاصی بود، به سرعت رو به گسترش است و به جریانی تبدیل می شود که همراهان بیشتری را به خود جذب می کند. در این راه دو مانع بسیار سرسخت در مقابل واقعیت مجازی قرار گرفته اند: امکان دسترسی کاربران و قیمت این فناوری. در هر حال با افزایش توجه کمپانی ها به این پلتفرم، محصولات آن نیز به تدریج افزایش یافته و راحتتر در اختیار علاقمندان قرار خواهند گرفت. حالا بر اساس اخبار استیون اسپیلبرگ، کارگردان شهیر سینما نیز قصد دارد به این جرگه بپیوندد.
جزییات این خبر هنوز به طور کامل منتشر نشده است ولی گفته می شود که اسپیلبرگ اعلام آمادگی کرده تا در تهیه محتوایی کاملا خانواده محور برای واقعیت مجازی همکاری کند. اسپیلبرگ قرار است با کمپانی Virtual Reality روی این پروژه همکاری کند و این کمپانی همکاری اسپیلبرگ را در این پروژه تایید کرده و افزوده که برای این پروژه 23 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که اسپیلبرگ مشاور و یکی از سهامداران این کمپانی است. نکته جالب توجه این است که پروژه اسپیلبرگ بخشی از یک پروژه بزرگتر است که درصدد راه اندازی پورتالی آنلاین برای محتوای VR است. در خصوص این پورتال نیز اطلاعات دیگری در دست نیست.


در حالیکه از جزییات این خبر و اینکه این پروژه در چه مرحله ای قرار دارد اطلاعاتی در دست نیست، می توان به این نتیجه رسید که واقعیت مجازی علاقه و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این علاقه با ورود جنبه هایی جدید مانند Daydream گوگل هر چه بیشتر نیز خواهد شد که با خود محتوا و گجت های بیشتری مرتبط با واقعیت افزوده را به ارمفان خواهد آورد. بدین ترتیب می توان امیدوار بود که واقعیت مجازی از انحصار بخش خاصی از بازار خارج شود و در اختیار همه علاقمندان قرار گیرد. از آنجایی که تولیدکنندگان متعددی برای تولید اسمارت فون های منطبق با Daydream اعلام آمادگی کرده اند، می توان امیدوار بود که این آرزو نیز به تحقق بپیوندد و افراد بیشتری از فناوری واقعیت مجازی بهره مند شوند. در ضمن اگر تولید محتوا برای این فناوری نیز توسط افرادی همچون اسپیلبرگ انجام شود افراد بیشتری مشتاق استفاده از آن خواهند بود.


تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار