تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 11
خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش داده است که بنیانگذار گوگل «لری پیج» شخصا اقدام به راه اندازی دو استارت آپ کرده است که مختص به کار بر روی خودروهای پرنده هستند.
خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش داده است که بنیانگذار گوگل «لری پیج» شخصا اقدام به راه اندازی دو استارت آپ کرده است که مختص به کار بر روی خودروهای پرنده هستند.

به گزارش «تابناک» بر اساس این اخبار آقای پیج از سال 2010 یکی از این استارت آپ ها را به نام Zee.Aero با هزینه ای بالغ بر 100 میلیون دلار راه اندازی کرده است و دیگری را نیز با نام Kitty Hawk از سال گذشته به راه انداخته و در حال سرمایه گذاری در آن است. خبرگزاری بلومبرگ اشاره کرده است که علاقه وی به این دو شرکت یک موضوع مربوط به بلند پروازی شخصی است و حتی وی در مقر اصلی یکی از این شرکت ها یک دفتر کار شخصی نیز داشته و در آن با نام مستعار GUS – مخفف the guy upstairs یا آقای بالای پله ها – شناخته میشود.

این دو شرکت به شکلی کاملا مستقل از هم ماموریت طراحی خودروهای پرنده را بر عهده دارند و حتی بلومبرگ اشاره کرده است که شرکت Zee.Aero یک پرواز آزمایشی یک ساعته نیز در فرودگاهی به فاصله یک ساعته از مقر اصلی گوگل در «مانتین ویو» داشته است.

این خبرگزاری همچنین نوشته است که شرکت Zee.Aero برای ماموریت خود اقدام به استخدام متخصصان هوا و فضا از شرکت ها و نهاد هایی مانند ناسا، بویینگ و Space X کرده است و در حال کار بر روی یک نمونه آزمایشی با قابلیت حمل دو سرنشین است:

بنیانگذار گوگل در حال کار بر روی پروژه سری ساخت خودروهای پرنده


حق ثبت انحصاری که این شرکت در سال 2012 در همین مورد به نام خود درج کرده حاکی از آن است که این پرنده قادر به پرواز و فرود عمودی است و در این حق ثبت آمده که یک وسیله هوایی امن، ساکت، با سهولت قابل کنترل و کارآمد و جمع و جور است. هرچند نمیتوان ادعا کرد که این وسیله یک خودروی پرنده باشد، اما دقیقا شبیه به یک هواپیمای شخصی است.

همچنین منابع خبری بلومبرگ اشاره کرده اند که استارت آپ دوم آقای پیج یعنی Kitty Hawk در حال کار بر روی یک نمونه غول پیکر از پهپادهای Quadcopter است. این شرکت که کوچکتر از شرکت قبلی است و به کلی از آن مستقل کار میکند در سال 2013 به خاطر طرح خلاقانه خود جایزه Sikorsky را از آن خود کرده است. طرحی که مشتمل بر یک هواپیما مبتنی بر نیرو و قدرت انسان است و میتواند بیش از یک دقیقه به رکاب زدن روی آسمان بماند:


بنیانگذار گوگل در حال کار بر روی پروژه سری ساخت خودروهای پرنده


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار