تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 08
بر اساس یک گزارش محرمانه که امروز منتشر شده است جاسوسان انگلیسی طی چند سال گذشته به قدری اطلاعات جمع آوری کرده اند که دقیقا نمیدانند باید با این حجم از اطلاعات چه باید بکنند!
بر اساس یک گزارش محرمانه که امروز منتشر شده است جاسوسان انگلیسی طی چند سال گذشته به قدری اطلاعات جمع آوری کرده اند که دقیقا نمیدانند باید با این حجم از اطلاعات چه باید بکنند!

به گزارش «تابناک» امروز نشریه Intercept اقدام به انتشار یکسری از اسناد محرمانه کرده است که در سال 2010 توسط افسران اطلاعاتی بریتانیا نوشته شده و طی آن عنوان شده است که جاسوسان انگلیسی طی سالهای گذشته با حجم انبوهی از اطلاعات واصله از سوی نهاد های اطلاعاتی مواجه شده اند و این حجم اطلاعات به قدری زیاد است که عملا کار و پردازش بر روی آنها ممکن نیست.

افشای یک گزارش محرمانه: جاسوسان انگلیسی بیش از توان پردازش خود اطلاعات در اختیار دارند


در این سند آمده است: نهاد اطلاعاتی (انگلیس) در حال حاضر میتواند به شکلی قابل توجه بیش از حد توان پردازشی اطلاعات جمع آوری کند. این امر منجر به خطر جدی از دست دادن اطلاعات میشود و برای مثال نهاد اطلاعاتی قادر به تفکیک اطلاعات احتمالا حیاتی از اطلاعاتی که پیش از این جمع آوری شده است نیست.

به عبارت دیگر این سند میگوید که جاسوسان انگلیسی کوهی از اطلاعات را در اختیار دارند که نمیتوانند سوزنی را که عملا به دنبال آن میگردند در این کوه پیدا کنند.

این گزارش محرمانه از سوی Intercept در حالی منتشر شده است که دولت بریتانیا در پی یک تغییر ساختار و سازمان اساسی در رابطه با قانون جاسوسی خود است. قانون جدید مجوزهای بازرسی این کشور قرار است یک چهارچوب کاری مشخص و مبتنی بر نیازهای اطلاعاتی قرن بیست و یک را به وجود آورده و استفاده از ابزارهای جاسوسی را قانونی سازد.

این قانونی از سوی فعالان و نهادهای حقوق بشری و حامی حریم خصوص در طیف وسیعی از هک های سایبری مورد حمایت دولت گرفته تا رویکردهای آن در مورد رمزنگاری اطلاعات مورد انتقاد قرار گرفته است. اما با این وجود روز گذشته – سه شنبه – حزب مخالف کار با این قانون موافقت کرده و اکنون در مرحله بعدی برای بررسی و بازبینی قرار دارد.

این قانون تمامی شرکت های تلکام و ارتباطات را مجبور میکند که تا یکسال تمامی داده های شهروندان بریتانیا را نگهداری کنند. این امر منجر به آن میشود که مقامات بریتانیایی در راستای مقابله با جرایمی نظیر تروریسم داده ها و اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار