تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 08
بر اساس برخی گزارش‌ها لایحه‌ای که دولت اوباما برای جلوگیری از فعالیت سایبری مهاجمان علیه زیرساخت‌های خود به تصویب رسانده بود تا به حال تاثیری نداشته است.
دولت اوباما شش ماه پس از صدور فرمان اجرایی وضعیت اضطراری امنیت ملی با موج جدیدی از تهدیدات سایبری رو به رو شد. در این میان باراک اوباما گفت افزایش فعالیت‌های مخرب سایبری در اواخر سال 2014 و اوایل 2015، به‌عنوان یک طرح غیرعادی برای امنیت ملی به شمار می‌رود. همچنین وی در آوریل 2015 لایحه‌ای را به امضا رساند که بر اساس این لایحه مجرمان سایبری و کشورهایی که علیه امنیت سایبری آمریکا فعالیت می‌کنند می‌توان مورد هجوم قرارداد.

در حال حاضر خزانه‌داری دولت آمریکا بر این باور است که تا به حال این لایحه تاثیری نداشته است.
از سوی دیگر در این گزارش آمده است که دولت فدرال 760000$ از هزینه‌های خود را به دستمزد کارکنان اختصاص داده است.

این فرمان اجرایی پس از یک دوره پر سروصدا در تاریخ امنیت سایبری به امضا رسید، آن‌هم به این دلیل که یک گروه هکری وابسته به کره شمالی حمله گسترده‌ای را علیه شرکت سونی انجام داد. در حال حاضر انگیزه دولت کره از این اقدام مشخص نیست اما برخی بر این باورند که امکان دارد این اقدام علیه ساخت کمدی رهبر کره شمالی توسط آمریکا باشد.

کاخ سفید بر این باور است، بسیاری از مهاجمانی که علیه امنیت سایبری آمریکا فعالیت مخرب انجام داده‌اند در حال حاضر توسط دولت آمریکا گرفتارشده‌اند.

سایربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار