تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 08
گروهی از محققان نوعی اسکلت خارجی هوشمند ایجاد کرده‌اند که به‌مرور زمان حرکات و رفتارهای کاربر را یاد گرفته و بر اساس آن واکنش نشان می‌دهد.
لباس‌های هوشمند و اسکلت‌های خارجی تولید شده تا این لحظه، دارای عملکرد بسیار محدود و از انعطاف کمی هستند؛ اما به تازگی گروهی از محققان موسسه تحقیقاتی «اس. آر. آی اینترنشنال» (SRI International)، نوع جدیدی از اسکلتی خارجی را با نام سوپرفلکس (Superflex) ایجاد کردند که می‌تواند هر کاری را از بلند کردن اجسام سنگین تا جایگزین شدن با واکر افراد مسن انجام دهد. برخلاف نمونه‌های مشابه ساخته شده، سوپرفلکس لباسی نرم و منعطف بوده و با فیزیک بدن بیشتر افراد سازگار است. این لباس می‌تواند قدرت را بین پاها، بازوها یا نیم‌تنه‌ی کاربر منتقل کرده و فشار را در بخش‌های مختلف کاهش دهد.
محققان موسسه‌ی اس. آر. آی اینترنشنال معتقدند، استفاده از واکر توسط افراد مسن به مرور زمان باعث تضعیف بدن، کاهش آزادی عمل و ایجاد بیماری روحی و روانی برای آن‌ها می‌شود؛ به همین منظور هدف از تولید سوپرفلکس حذف محدودیت و مقابله با مشکلات ذکر شده است.
این لباس می‌تواند به افراد مسن کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین سربازان به کمک آن می‌توانند با صرف انرژی کمتر، ابزار سنگین‌تری را با خود حمل کنند.
اسکلت خارجی سوپرفلکس از تعداد زیادی حسگر بهره‌مند است که می‌تواند حرکات کاربر را به‌مرور زمان یادگرفته و در مواقع لزوم به‌سرعت قدرت موردنیاز را برای وی فراهم کند. نتیجه‌ی این کار، عمر بیشتر باتری مورد استفاده است؛ زیرا در هرلحظه تنها انرژی موردنیاز لباس تأمین می‌شود و از اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد. این موضوع با توجه به سرعت کم پیشرفت فناوری باتری مزیت بزرگی را برای سوپرفلکس ایجاد می‌کند.


سایبربان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار