کد خبر: ۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 22
در نهایت بعد از انتشار نسخه نهایی منشی مجازی کورتانا برای سیستم عامل اندروید، اکنون این شرکت مجبور به اولین عقب نشینی خود در این رقابت شده است. قابلیت Hey Cortana که ربای فعال سازی این منشی مجازی در اندروید به کار میرفت، اکنون حذف شده است.

در نهایت بعد از انتشار نسخه نهایی منشی مجازی کورتانا برای سیستم عامل اندروید، اکنون این شرکت مجبور به اولین عقب نشینی خود در این رقابت شده است. قابلیت
Hey Cortana که ربای فعال سازی این منشی مجازی در اندروید به کار میرفت، اکنون حذف شده است.

این در حالی است که هم اپل، هم مایکروسافت و هم گوگل برای فعال کردن منشی های مجازی خود در گوشی هوشمند با استفاده از فرامین صوتی از برخی کلید واژه ها استفاده میکنند. در گوگل شما برای فعال کردن Google Now باید از کلید واژه Ok Google استفاده کنید و اپل از Siri برای این منظور بهره میگیرد.

همین موضوع در مورد کورتانا نیز صادق است و برای فعال کردن آن در وین فون و اندروید از قابلیت و فرمان صوتی Hey Cortana استفاده میشود. اما در اندروید مایکروسافت برای دسترسی به میکروفون هوشمند با مشکلاتی مواجه شده است و باگ های زیادی که از این مسیر ناشی شده، منجر به دردسر کاربران گشته است. به همین جهت مایکروسافت در حال حاضر این قابلیت را در اندروید غیر فعال کرده است.

این واقعه نشان دهنده آن است که مایکروسافت هنوز برای رقابت جدی با اندروید نیاز به کمی تفکر و آزمون و خطا دارد. تلاش های اخیر این شرکت برای رقابت جدی با اندروید و در راستای بدست گرفتن سهم بیشتری از بازار موبایل منجر به آن شده است که نرم افزارهای مایکروسافت یکی پس از دیگری راه خود را به اندروید باز کنند. اما با این شرایط و اتفاقات اینگونه هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت همچنان قادر به رقابت با برترین سیستم عامل موبایل دنیا خواهد بود یا نه.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار