تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 07
شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در سفر و گردش و مهمانی‌ها، دوربین یا موبایل به دست می‌چرخید و از همه چیز عکس می‌گیرید. اما حتی اگر از این قبیل افراد نباشید هم حتما از تماشای عکس‌های قدیمی خودتان و دیگران لذت می‌برید. خصوصا وقتی که صاحب عکس‌ها کنارتان نشسته و داستان گرفته شدن عکس‌ها را برایتان تعریف می‌کند. اما آماده باشید که در آینده‌ای نزدیک، این هوش مصنوعی است که داستان عکس‌ها را برایتان تعریف می‌کند.

پژوهشگران شرکت مایکروسافت در حال طراحی یک سیستم هوش مصنوعی هستند که نه تنها عکس‌های شما را تحلیل می‌کند و افراد توی عکس را شناسایی و Tag می‌کند، بلکه می‌تواند برای یک مجموعه از عکس‌های شما داستانی هم بسازد و تعریف کند. پیش از این سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانستند عکس‌ها را به ترتیب زمانی مرتب کنند، افراد را بشناسند و بر اساس پارامترهای مختلف، ویدیوهای کوتاهی از آن تصاویر تولید کنند. اما خلق و روایت کردن یک داستان بر اساس یک مجموعه عکس، بدون تردید گام بسیار بزرگی در توسعه‌ی هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

به گفته‌ی پژوهشگران Microsoft، هدف اصلی از این پروژه نزدیک‌تر کردن سیستم‌های هوش مصنوعی به ذهن انسان است. چالشی که در این پروژه در برابر هوش مصنوعی مایکروسافت گذاشته می‌شود این است که بتواند احساسات و مفاهیم انتزاعی پیچیده‌ای مانند شادی، غم، ترس یا هیجان را در عکس‌های ما پیدا کند و با کنار هم چیدن این مفاهیم، داستانی برای این عکس‌ها بنویسد.

این پروژه هنوز در ابتدای راه است و هنوز خبری از زمان عرضه‌ی نهایی آن اعلام نشده است. باید منتظر ماند و دید داستان‌هایی که هوش مصنوعی Microsoft از عکس‌های ما می‌سازد باعث شگفتی ما می‌شوند یا بیشتر مناسب شیطنت‌ها و خندیدن‌های دورهمی ماست!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار