کد خبر: ۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 22
«ایلان ماسک» در نهایت موفق شد بعد از دو بار شکست در پروژه Space X در نهایت موشک فالکون 9 را با سلامت کامل بر روی زمین بنشاند. این موفقیت به عقیده کارشناسان اتفاقی تاریخی در آینده بشر و سفر های فضایی را رقم میزند.

«ایلان ماسک» در نهایت موفق شد بعد از دو بار شکست در پروژه
Space X در نهایت موشک فالکون 9 را با سلامت کامل بر روی زمین بنشاند. این موفقیت به عقیده کارشناسان اتفاقی تاریخی در آینده بشر و سفر های فضایی را رقم میزند.

روز گذشته Space X از سایت فلوریدا برای قرار دادن 11 ماهواره در مدار پایین زمین به پرواز در آمد. این مرحله اول از یک موفقیت بزرگتر برای این پروژه بود: سالم باز گرداندن موشک به زمین و نشاندن آن بر روی سایت تنها ده دقیقه بعد از انجام ماموریت.

سالم نشاندن موشک ها بر روی زمین برای استفاده در ماموریت های بعدی مهمترین اهداف پروژه Space X بوده است که هدف بزرگتر کاهش هزینه های سفرها و ماموریت های فضایی را دنبال میکند.

به شکل سنتی راکت های انتقال دهنده تجهیزات و انسان به فضا در اقیانوس ها رها میشدند و به هیچ وجه قابل استفاده مجدد نبوده اند. دو آزمایش پیشین این پروژه برای نشاندن موشک بر روی سایتی در اقیانوس با شکست مواجه شده بود و هر دو موشک بعد از سرنگونی منفجر شده بودند.

اما ویدئو زیر به خوبی نشان میدهد که سومین آزمایش این پروژه بتا موفقیت سپری شده است و فالکون 9 در نهایت با سلامت کامل بر روی سایت پروازی به زمین نشسته است:




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار