کد خبر: ۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 07
سونی با رونمایی از سری جدید اکسپریا ایکس قصد داشت جان تازه‌‏ای به محصولات خود در حوزه گوشی‏‌های هوشمند دهد.
حدود یک‏سال پیش، انتشار خبرهای مختلف در خصوص تولید گرمای بیش از حد در هنگام استفاده از دوربین سونی اکسپریا Z3+ به بحث اول وب‏سایت‌‏های خبری حوزه آی‏‌تی تبدیل شده بود و حالا سناریویی مشابه برای اکسپریا ایکس سونی در حال وقوع است. اکسپریا Z3+ از تراشه اسنپ‏‌دراگون ۸۱۰ بهره‌‏مند شده بود که آوازه چندان خوبی در زمینه مدیریت گرما نداشت.


این در حالی است که با عرضه اکسپریا Z4 به محض اجرای برنامه دوربین، شاهد گرمای بیش از حد دستگاه بودیم. شرکت سونی نیز با تایید این مساله، وعده برطرف کردن مشکل به‏واسطه عرضه به‏روزرسانی نرم‏افزاری را به کاربران داد اما حالا جدیدترین محصول این شرکت یعنی اکسپریا X که از تراشه اسنپ‏‌دراگون ۶۵۰ بهره‏‌مند شده نیز از مشکلی مشابه رنج می‏برد.

ویدئوهای منتشر‏شده از بررسی این دستگاه، حکایت از تولید گرمای بیش از حد تصور پس از اجرای نرم‌‏افزار دوربین آن دارد. با این حال، به‏‌نظر می‏رسد مشکل گرمای بیش از حد در تمامی دستگاه‌‏های اکسپریا ایکس مشاهده نشده و این مساله تا حد زیادی به فیرمویر استفاده شده در دستگاه که بسته به موقعیت جغرافیایی بازار هدف روی آن نصب‌شده بستگی دارد و حتی ممکن است گرمای بیش از حد، از وجود عیوب سخت‌‏افزاری در برخی از این دستگاه‌‏ها نشات گرفته باشد.

سونی که با رونمایی از سری جدید اکسپریا ایکس قصد داشت جان تازه‌‏ای به محصولات خود در حوزه گوشی‏‌های هوشمند دهد، مطمئنا در صورت تایید مشکل گرم‏ شدن بیش از حد دستگاه‏‌های جدید، به چالشی سخت دعوت خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار